تیاگو: فصل پیش لیورپول را فرسوده کرد

تیاگو آلکانتارا، ستاره لیورپول، می‌گوید مبارزه در چند جبهه و تلاش برای فتح جام‌ها در سال‌های گذشته قرمز‌های مرسی‌ساید را خسته و فرسوده کرده است.

درحالی‌که شرایط بغرنج لیورپول در فصل جاری این سؤال را مطرح کرده که علت افت غیرمنتظره این تیم چه بوده است، تیاگو آلکانتارا، ستاره اسپانیایی قرمزها، می‌گوید تلاش شدید لیورپولی‌ها در چند جبهه و اشتیاقشان برای فتح جام‌های بیشتر در فصل‌های گذشته و به خصوص فصل قبلی، باعث ایجاد خستگی مفرط در این تیم شده است.

لیورپول فصل گذشته درحالی‌که در کورس قهرمانی لیگ برتر رقابتی تنگاتنگ با منچسترسیتی داشت و در لیگ قهرمانان هم تا فینال پیش رفت، موفق شد در دو جام حذفی انگلیس و جام اتحادیه هم به قهرمانی برسد. دو جام در پایان فصل به هر حال بهتر از یک فصل بدون جام بود. اما قهرمان نشدن در لیگ برتر و چمپیونزلیگ باعث شد خستگی یک فصل پرتلاش بر تن بازیکنان یورگن کلوپ بماند.

علاوه بر خستگی و ناراحتی ناشی از ناکام شدن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان، لیورپولی‌ها یکی از ستاره‌های اصلی‌شان، سادیو مانه، را از دست دادند و در حال حاضر با چندین مصدومیت مهم و کلیدی مواجه هستند.

تیاگو در پاسخ به خبرنگاران که از او درباره علت ضعف این روز‌های لیورپول می‌پرسیدند گفت: "شکی نیست که مشکل ما فقط فیزیکی نیست. ما از نظر روانی هم دچار مشکل هستیم. فصل پیش تا یک‌قدمی نقطه اوج پیش رفتیم و چیزی نمانده بود همه جام‌های ممکن را ببریم. اینطور بگویم که نوک انگشت‌هایمان به همه جام‌ها رسید، ولی بعد از دستشان دادیم. فصل گذشته یکی از بهترین فصل‌های فوتبال در تمام زندگی من بود. ولی این فصل اصلا جالب نیست. مهم هم نیست. این هم یک فصل است و چالشی که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. معتقدم بازیکنان بزرگی داریم که با هم می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم و این کار را خواهیم کرد. "

هافبک ملی‌پوش اسپانیایی لیورپول در ادامه صحبت‌هایش گفت: "لیگ برتر به کنار، ما الان در چمپیونزلیگ و جام حذفی شرایط خوبی داریم. بله، می‌دانیم که جایگاه فعلی‌مان در لیگ برتر آن چیزی نیست که دلخواه باشد. از این به بعد باید بازی به بازی پیش برویم و سعی کنیم همه سه امتیاز‌ها را جمع کنیم تا در نهایت هر چقدر ممکن است در جدول بالا برویم. هدف ما نه رسیدن به جمع چهار رتبه اول است و نه کسب سهمیه اروپا، هدف ما فقط پیروزی در بازی بعدی است. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.