بازداشت یک مقام بلندپایه اف بی آی به دلیل نقض تحریم‌های روسیه

رئیس بخش ضدجاسوسی پلیس فدرال آمریکا در نیویورک متهم به نقض تحریم‌های روسیه شد.

آمریکا یک مقام بلند پایه پلیس فدرال (اف بی آی) را به دلیل نقض تحریم‌های روسیه بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چارلز مک‌گونیگال، رئیس بخش ضدجاسوسی اف بی آی در نیویورک پیش از سال ۲۰۱۸، پس از بازداشت به چهار جرم از جمله نقض تحریم‌های روسیه و پولشویی متهم شد.

دادستان فدرال در منطقه منهتن در این باره اعلام کرد: مک گونیگال، مقام ارشد ۵۴ ساله پیشین اف بی آی از فردی روس به نام دریپساکا که از سال ۲۰۱۸ در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد مبالغی را دریافت کرده است. وی این پول را در سال ۲۰۲۱ برای تحقیقات درباره رقیب الیگارش وی دریافت کرده بود.

وی همچنین در سال ۲۰۱۹ کوشیده بود این فرد روس را از فهرست تحریم‌های آمریکا حذف کند، اما در این امر ناکام مانده بود. دادستان منهتن می‌گوید: پس از تحریم‌های آمریکا این قانون باید برای تمامی شهروندان به طور یکسان اجرایی شود تا روند آن موفقیت آمیز باشد. هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد و این شامل مقام پیشین اف بی آی نیز می‌شود.

مک گونیگال قرار است به زودی در دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک حاضر شود. دریپساکا یکی از افراد ثروتمند روس بوده که بنیانگذار شرکت آلومینیومی روسال است. وی در سال ۲۰۱۸ به همراه ده‌ها فرد روس دیگر به دلیل آنچه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا خوانده شده است، در لیست تحریم‌های این کشور قرار گرفت.

برچسب ها: آمریکا ، تحریم روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار