آخرین وضعیت لوله گذاری طرح جهاد آبرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷۶ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب به منظور رفع محرومیت از روستا‌های جنوب استان در قالب طرح جهاد آبرسانی از ابتدای سالجاری تاکنون انجام شده است.

علیرضا قاسمی در بازدید از روند اجرای طرح جهاد آبرسانی استان با بیان اینکه تمام روستا‌های فاقد یا دارای تنش آبی شهرستان‌های حوزه جنوب سیستان و بلوچستان شامل دشتیاری، چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر در طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده است، اظهارداشت: در این راستا برنامه‌ریزی برای لوله‌گذاری تمام روستا‌های فاقد شبکه در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آب حیاتی‌ترین نیاز مردم و اساسی‌ترین دغدغه ما به عنوان خادمان مردم است، افزود: در سفر اواخر رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان مصوبات جدیدی در حوزه آب آشامیدنی روستایی و شهری به تصویب رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به مراحل اجرای ۱۴ مصوبه سفر اردیبهشت ۱۴۰۱ کمیسیون آب مجلس شورای اسلامی به این استان گفت: طی این مدت پنج مصوبه به طور کامل انجام شده و بقیه در حال انجام است.

وی افزود: یکی از مهمترین این مصوبات اتصال روستا‌های منطقه ریمدان به سد زیردان است که حدود ۱۱ کیلومتر لوله ۴۰۰ اجرا شده و در مرحله تست نهایی قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: در راستای افزایش انتقال آب با استفاده از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا، ۹.۲ کیلومتر از خط انتقال جدید آب از آب‌شیرین‌کن به چابهار اجرا شده و علاوه‌بر تهیه ۱۱ کیلومتر لوله، ۶ کیلومتر لوله نیز سفارش‌گذاری شده است.

وی افزود: در بخش مرکزی چابهار و شهرستان دشتیاری اجرای خط پزم تکمیل و در مرحله اتصال به شبکه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اخیرا در جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند قرار شد تا پایان سال ۱۴۰۲ شبکه آب همه روستا‌های فاقد در شهرستان چابهار و دشتیاری اجرا و خطوط انتقال در اولویت طرح جهاد آبرسانی قرار گیرد.

وی ییان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد عملیات اجرایی خط انتقال آب آشامیدنی ساحل‌نشینان بریس و پسابندر تا پایان سال، خط انتقال از آب‌شیرین‌کن تا سه راهی گیت منطقه آزاد و عملیات اجرایی خط انتقال آب از لاتیدان به روستا‌های بخش مرکزی شهرستان چابهار تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ شروع شود.

قاسمی با بیان اینکه تقویت ناوگان آبرسانی سیار یکی دیگر از برنامه‌‎های این شرکت است، افزود: در همین راستا یک دستگاه تانکر آبرسانی اضافه شده و مقرر شد تانکر جدید نیز برای حوزه جنوب تأمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار