ساده‌ترین راه برای آنکه همیشه با انگیزه باشیم

با انگیزه بودن، کلید رسیدن به موفقیت است. به کمک روش‌های درست، انگیزه تضعیف شده خود را برای دنبال کردن اهداف برانگیزید.

زمانی که برای خودمان هدف تعیین می‌کنیم، دوست داریم که هر روز برایش تلاش کنیم تا هر چه زودتر به آن برسیم؛ اما این تلاش روزانه نیازمند یک انگیزه قوی نیز است. گاهی اوقات به خاطر شرایط اطراف یا به دلایل مختلف انگیزه کافی را نداریم. آیا به نظر شما می‌شود که هر روز انگیزه داشت؟ بله. شما می‌توانید هر روز با انگیزه باشید، به شرط اینکه یکسری راهکار‌ها را رعایت کنید.


بیشتربخوانید


برای هر روزتان؛ یک برنامه انگیزشی در نظر بگیرید

شما می‌توانید شب‌ها قبل از خواب برای فردای‌تان برنامه‌ریزی کنید. صبح‌ها روز خود را زود شروع کنید؛ یک فنجان قهوه برای خودتان درست کنید و چارچوب کاری‌تان را بچینید. وقتی که بدانید چه وظایفی در پیش دارید و می‌خواهید هر روز به چه چیز‌هایی دست پیدا کنید، زمان و انرژی شما هدفمند و ارزشمند خواهد شد. برنامه ریزی و آمادگی برای ادامه روز می‌تواند به شما کمک کند تا استرس کمتری را تجربه کنید و متوجه شوید که همه چیز تحت کنترل‌تان است.

کاری را انجام دهید که خوشحالتان می‌کند

اگر احساس استرس دارید و نمی‌دانید که واقعاً چه چیزی خوشحالتان می‌کند؛ باید بیشتر با خودتان فکر کنید. هر روز زمان بگذارید و کاری را انجام دهید که از انجام دادنش لذت می‌برید. از خودتان مراقبت کنید؛ حتماً زمان زیادی را به خود اختصاص دهید تا خودتان را بشناسید. اولویت‌بندی‌هایتان را مشخص کنید؛ به طور مثال کتاب خواندن، پیاده‌روی در طبیعت، خوردن هات چاکلت و هر کاری که برایتان لذت بخش است را حداقل یک بار در روز انجام دهید.

مراقب شبکه‌های اجتماعی باشید

اکثر افراد زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. انجام این کار اصلا بد نیست. درست است که شما می‌توانید با مطالب مفیدی در آنجا مواجه شوید، اما گاهی اوقات کاملا وقت‌تان را از بین می‌برد و حتی ممکن است باعث ایجاد حس اضطراب و استرس هم بشود؛ پس هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی حواستان را جمع کنید.

شنونده خوبی باشید

برای اینکه بتوانید با اطراف خود و انسان‌هایی که دور و برتان هستند؛ روابط خوبی برقرار کنید، باید یک شنونده فعال باشید. شنونده فعال یعنی کسی باشید که به طور کامل و با انگیزه به حرف‌هایی که دیگران می‌زنند گوش کنید. سعی داشته باشید که از تجربیات آن‌ها استفاده کنید؛ حتی می‌توانید از آن‌ها سؤال بپرسید، ارتباط بگیرید و رابطه خود را تقویت کنید و در این بین؛ چیز‌های بیشتری یاد بگیرید.

درباره کارهای‌تان بازتاب داشته باشید

حتما هر روز زمان دقیقی را به خودتان اختصاص دهید و توجه و تمرکزتان را روی خود بگذارید. در مورد ارزش‌ها و اولویت‌هایی که دارید؛ فکر کنید و ببینید که چگونه می‌توانید این اولویت‌ها را به بهترین شکل ممکن به کار ببندید. در مورد چیز‌هایی که نیاز به انجامش دارید؛ تصمیم‌گیری کنید و ببینید که چگونه می‌توانید تمرکز خود را روی مسائل مختلف حفظ کنید.

بودجه بندی مالی سالم داشته باشید

زمانی که شما پول خرج می‌کنید، فقط پول نیست که از شما کم می‌شود. بلکه زمانی که برای به دست آوردن آن پول اختصاص داده بودید را هم خرج می‌کنید؛ پس بسیار مهم است که هوشمندانه عمل کنید و اجازه ندهید که زمان و پول تان به راحتی هدر برود؛ بنابراین بودجه بندی مالی داشته باشید که باعث می‌شود انگیزه بالاتری پیدا کنید و بدانید که چه کاره هستید.

اهمیت استراحت و خودمراقبتی را فراموش نکنید

گاهی اوقات به خودتان یادآوری کنید که اول از همه باید از خود مراقبت کنید. اگر از خودتان مراقبت نکنید، نمی‌توانید مراقبِ اطرافیان‌تان هم باشید. اگر خسته و بی حوصله باشید، نمی‌توانید کارهایتان را پیش ببرید؛ پس مهمترین چیز این است که اول خودتان آرام باشید.

برای بدنتان عادات سالم به وجود بیاورید

بخشی از خود مراقبتی به معنای این است که از سلامت جسمی خود مراقبت کنید. مجبور نیستید که کار خیلی سختی انجام دهید. ۳۰ دقیقه پیاده‌روی هم در طول روز می‌تواند برایتان مفید باشد. باید ببینید که چگونه از بدن‌تان کار می‌کشید؛ باید به غذا‌هایی که می‌خورید خوب فکر کنید و با اعضای خانواده زمان بیشتری را سپری کنید و سعی کنید که همیشه روی عادات سالم برای بدن تان تمرکز کنید تا احساس انگیزه و انرژی بالاتری داشته باشید و در کل؛ زندگی شادتری را تجربه کنید.

برای زمان تان اولویت بندی کنید

باید سعی کنید که از هر روزِ خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. باید اولویت‌بندی داشته باشید و روی چیز‌هایی تمرکز کنید که باعث می‌شود حال خوبی در زندگی پیدا کنید. در مورد چیز‌هایی تصمیم گیری کنید که برایتان اهمیت دارد. شما می‌توانید با این برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌ها انگیزه خود را در سطح بالا نگه دارید.

محیط اطراف خود را تمیز و منظم کنید

به گزارش وب گاه نمناک، خانه می‌تواند مکان امنی برایتان باشد و باعث شود که انگیزه بالایی را احساس کنید؛ به شرطی که از شلوغی‌ها، آشفتگی‌ها، بی‌نظمی‌ها و کثیفی‌ها آن را پاکسازی کنید. سعی کنید که قبل از شروع کار حتما محیط اطراف خود را منظم؛ مرتب و تمیز کنید تا انگیزه بیشتری داشته باشید و ذهن‌تان هم آرام‌تر باشد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام، ممنون از مطالب تاثیر گذار و عالی شما، پاینده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
حال مردم ایران دیگه باهیچی خوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب بسیار عالی با تشکر از مطلب آموزنده و مفید شما شاد و پرانرژی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خهع
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۱:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا فضای مجازی برای این سلبریتیها که الگوی برخی جوانان شده اند فضای مناسب برای تبلیغات فراهم کرده سود این کار در جیب چه کسانی میرود چرا صدا و سیما وزیر. بهداشت ومجلس در این مورد سکوت کرده اند پشت پرده این معضل چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ممنونم استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
درود بر شما- سپاس از مطلب آموزنده
آخرین اخبار