اجرای طرح آزمایشی دوراپزشکی در خراسان رضوی

رئیس مرکز مدیریت شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح آزمایشی دورا پزشکی با محوریت استان‌های خراسان رضوی و اصفهان آغاز خواهد شد.

درخشان رئیس مرکز مدیریت شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح آزمایشی دورا پزشکی قرار است بیماری ابتدا توسط پزشک مرکز مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که لازم بود پزشک متخصص مشورت دهد، آنگاه از طریق دستگاه‌هایی که در بستر الکترونیک در اختیار متخصصین قرار دارد، پزشک سطح یک با پزشک سطوح بالاتر به شکل برخط ارتباط گرفته و مشاوره لازم را دریافت کند.

پیش از این، مصطفی رضایی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در مورد شیوه انجام این طرح گفته بود: این کار از برنامه‌های آتی وزارت بهداشت است که فعلا به شکل پایلوت آن را اجرایی کرده‌ایم. این طرح در مناطق صعب‌العبور و نقاطی که فاصله زیادی با مراکز درمانی بزرگ‌تر دارند اجرا می‌شود؛ البته در مواقع زمانی خاص مانند شب‌ها که ممکن است پزشک عمومی (در مراکزی که بیتوته پزشک دارند) و یا در زمان دهگردشی نیاز به مشورت پزشک متخصص و فوق‌تخصص داشته باشد و ضرورتی هم نداشته باشد که بیمار به بیمارستان ارجاع شود نیز از طرح دوراپزشکی استفاده می‌کنیم.

وزارت بهداشت از این جهت خراسان رضوی را انتخاب کرده است که این استان پیش از این با راه اندازی سامانه الکترونیک «سینا»، پرونده‌های پزشکی را الکترونیکی ساخته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.