قطع گاز ۵۳۴ مشترک پرمصرف اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گاز ۵۳۴ مشترک پرمصرف در بخش اداری، تجاری و عمومی استان اصفهان قطع شده است.

ابوالقاسم عسکری در چهل و دومین جلسه اعضای ستاد بحران، گفت: شرکت گاز استان اصفهان از نیمه آبان تا کنون با پایش ۲۰ هزار و ۷۷۰ واحد اداری، تجاری و عمومی، دو هزار و ۶۰۰ اخطار برای مشترکان پر مصرف صادر کرده که منجر به قطع گاز ۵۳۴ مشترک پرمصرف شده است.

او با اشاره به اینکه تعدادی از بخش‌های تجاری، اداری و عمومی استان در روز‌های اخیر به اخطار‌های کاهش مصرف گاز توجه نکرده اند، گفت: روزانه بیش از ۲ درصد گاز طبیعی مصرفی استان معادل یک میلیون و ۲۴۳ هزارمتر مکعب، در بخش‌های تجاری به مصرف می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اظهار کرد: مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری استان در ابتدای دی نسبت به ابتدای مهر ۴.۰۷ برابر شده و اکنون متوسط مصرف گاز استان در روز ۶۰ میلیون متر مکعب است.

عسکری، با یادآوری اینکه گازبهای مشترکان پرمصرف، پلکانی محاسبه می‌شود گفت: اگر هم استانی‌ها فقط یک درجه دمای واحد مسکونی خود را کاهش دهند روزانه ۶ درصد، در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

او توضیح داد: مشترکان گاز می‌توانند با رعایت شیوه‌های الگوی مصرف از جمله پوشیدن لباس گرم، خاموش کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل، بهینه‌سازی موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، کم کردن دمای محیط کار و ... مصرف را بهینه کنند؛ همین موارد بیش از ۳۰ درصد مصرف گاز را کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اره هنر گردید سر سیاه زمستون گاز مردما قطع میکنید