معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از صدور مجوز تاسیس ۱۰۰ واحد نانوایی در اهواز و کوت عبدالله در شهرستان کارون خبر داد.

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: به منظور رفع مشکل صف‌های طولانی نانوایی‌ها و نارضایتی مردم از این موضوع، مجوز تاسیس ۱۰۰ واحد نانوایی در اهواز و شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون صادر شده است.

او می گوید: اتحادیه نانوایی‌ها در اهواز باید به گونه‌ای عمل کند که ۱۰۰ مجوز تاسیس نانوایی در این شهرستان میان متقاضیان تقسیم شود و تنها به افراد خاص واگذار نشود.

فتوحی از فرمانداران شهرستان‌های خوزستان خواست نشست شورای آرد و نان را به صورت ویژه برگزار و هرگونه مشکل در بخش پخت و توزیع نان را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان می‌گوید: مجوز‌های نانوایی باید مربوط به فرد متقاضی باشد و امکان واگذاری نداشته باشد.

امید جهان نژادیان، مدیرکل غله و بازرگانی خوزستان گفت: سرانه مصرف آرد هر فرد در شهر ۷.۵ کیلوگرم در سال و برای عشایر ۱۲ کیلوگرم است، اما مصرف آرد همواره از سهمیه بالاتر است.

او می گوید: در صورت فوت متصدی نانوایی، نمی‌توان مجوز واحد تولیدی را به فرد دیگری منتقل کرد، از فرمانداران درخواست کردیم از انتقال جواز جلوگیری کنند.

به گفته جهان‌نژادیان برای کنترل نحوه توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه، در مراکز توزیع آرد بازرس مستقر می‌کنیم، که اگرچه کار سختی است، اما اثرگذار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مجوز ساخت نانوایی و داروخانه میبایست در خوزستان لغو شود تا محرومیت کمتر و امکانات فراوانتر شوند