احیای ۶ واحد راکد تولید آبزیان در اردبیل/ تسهیلات تبصره ۱۶ به پروژه‌های شیلات پرداخت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از فعال‌سازی ۶ واحد غیرفعال و نیمه‌فعال تولید آبزیان استان طی سال جاری خبر داد.

یاسر عبداللهی عابد از فعال‌سازی ۶ واحد غیرفعال و نیمه‌فعال تولید آبزیان استان طی سال جاری خبر داد و گفت: بخش شیلات در نقشه راه اشتغال استان اردبیل مورد توجه بوده و تسهیلاتی از محل تبصره ۱۶ برای پروژه‌های این بخش در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در بازدید از چند پروژه در حال اجرای شیلاتی شهرستان مشکین‌شهر گفت: با توجه به نقش تولیدات آبزیان در سلامت جامعه و ظرفیت‌های استان اردبیل در این زمینه، توسعه شیلات و تولید آبزیان و احیای واحد‌های راکد این بخش، در اولویت استان قرار دارد و در همین راستا طی سال جاری ۶ واحد تولید آبزیان که غیرفعال و نیمه‌فعال بودند، به چرخه تولید برگشته‌اند.

عبداللهی عابد ادامه داد: تولیدات آبزیان استان اردبیل در حال حاضر حدود ۱۰هزار تن است که با توجه به طرح‌های در حال احداث، پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به ۱۱هزار تن افزایش یابد.

او افزود: نقش شیلات در تولید و اشتغال مهم بوده و به همین منظور در نقشه راه اشتغال ۳ ساله استان اردبیل نیز تولید آبزیان، پرورش زالو و پرورش جلبک مورد توجه بوده و تسهیلاتی هم در این زمینه از محل بند ب تبصره ۱۶ در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: توزیع رایگان دستگاه‌های هواده در مزارع پرورش ماهی، یکی از اقدامات ارزشمند اداره‌کل شیلات استان اردبیل بوده و مکانیزاسیون این مزارع هم اقدامی مناسب در جهت توسعه عمودی و افزایش تولید در واحد سطح خواهد بود.

محمود عباس زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با اشاره به اهمیت صنعت شیلات در اقتصاد استان اردبیل، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های شیلاتی بزرگ استانی با توجه به وجود ظرفیت‌های فعلی، جزو مطالبه‌های مردم شهرستان مشکین‌شهر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.