در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همکاری خوب وزارت امور خارجه با معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد

جانعلی‌پور گفت: مهمانان رسمی وزارت امور خارجه که نیاز به تور بازدید برای کلیسا‌ها و مراکز مختلف داشتند کارشان انجام شده است. 

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که فعالین فرهنگی غیر ایرانی که تمایل به همکاری با بخش‌های فرهنگی و هنری کشور دارند، چگونه هویتشان شناسایی می‌شود، گفت: ما با وزارت امور خارجه ارتباط داریم. مهمانان رسمی وزارت امور خارجه و نهاد‌های رسمی که توانستند مجوز‌هایی را دریافت کنند، یا نیاز به تور بازدید برای کلیسا‌ها و مراکز مختلف داشتند، در خدمتشان هستیم. 

جانعلی‌پور ادامه داد: اگر کسی در پوشش دیگری آمده، دانش اداری ما نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. مراجع اطلاعاتی و امنیتی حتماً مراقب هستند و قطعاً بین ما و نهاد‌های نظارتی هم‌افزایی وجود دارد. حتماً تذکر می‌دهند و اگر نیاز به مراقبت باشد، پیش از اجرای یک برنامه به ما یادآوری و کمک می‌کنند. نه‌تنها بین وزارت ارشاد و نهاد‌های امنیتی هم‌افزایی وجود دارد، بلکه این هماهنگی بین همه دستگاه‌ها هست. 

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی‌بر اینکه بعضی از اقلیت‌های دینی به صورت غیر رسمی مدارس خانگی تشکیل دادند، تصریح کرد: مسئولیت این موضوعات با دستگاه‌های امنیتی و نظارتی است. مراجع و مراکز اقلیت‌های دینی از جمله کلیساها، انجمن‌ها و مراکز فرهنگی‌شان در کشور مشخص است. ما فهرستی داریم و می‌دانیم این مراکز مرکز‌های رسمی هستند و کار می‌کنند. مراکز غیر رسمی، زیر زمینی، نفوذ و ... توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اغتشاشات اخیر گزارشی از همکاری اقلیت‌های دینی به شما گزارش شده، افزود: ما در این ایام گزارشی نداشتیم. 

جانعلی‌پور درباره شناسایی فعالیت‌های افراد با عرفان‌های کاذب و فرقه‌های شیطان‌پرستی گفت: کار عرفان‌ها در اداره کل ما انجام نمی‌شود. براساس بند ۱۳ قانون اساسی ادیان توحیدی شامل جامعه مسیحیان شامل آشوریان و ارامنه، جامعه زرتشتیان و کلیمیان است که کارهایشان را در وزارتخانه انجام می‌دهیم. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.