هوای گرم در انتظار خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا ظهر تقریبا روند افزایش تدریجی دما در اکثر نقاط این استان آغاز می‌شود.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود دمای هوای استان خراسان رضوی در هفته آینده به ویژه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نسبت به هفته جاری افزایش یابد و هوا گرم‌تر شود.

وی افزود: هم اکنون موج کم دامنه‌ای که نواحی شمالی استان خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده بود و سبب بارش‌های پراکنده و افزایش سرعت باد در این مناطق شده بود در حال عبور از این نواحی است، اما از فردا تغییرات و پدیده جوی خاصی در استان پیش بینی نمی‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین امروز در نواحی شمالی و فردا در مناطقی از شمال شرق استان مقداری وزش باد پیش بینی می‌شود که قابل ملاحظه نیست و در روز‌های آینده تغییرات جوی خاصی پیش بینی نمی‌شود.

آهنگرزاده بیان کرد: روز جمعه هفته جاری در نواحی جنوبی استان خراسان رضوی افزایش ابرناکی با احتمال بارش‌های خفیف باران در ساعات شب و بعد از ظهر این روز پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی ۹ تا چهار درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به منفی هشت درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به منفی سه درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: تربت حیدریه با کمینه دمای هوای منفی ۱۳ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای هشت درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده تاکید کرد: همچنین طی این بازه زمانی دمای هوای شبانه در شهرستان‌های نیشابور، فریمان و ریوش، منفی ۱۰ درجه سانتیگراد بوده است

وی گفت: طی شبانه روز گذشته در شهرستان قوچان بارش خفیف برف کمتر از یک دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان گلمکان با ۳۶ کیلومتر در ساعت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.