بهره برداری از ۶ طرح آب و خاک و کشاورزی در ایام الله دهه فجر

۶ طرح آب و خاک و کشاورزی شهرستان کرمان در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

در ایام الله دهه فجر شش طرح آب و خاک و کشاورزی در این شهرستان با هزینه کرد قریب به ۱۵ میلیارد ریال که ۱۱ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد.

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، نخعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در ایام الله دهه فجر شش طرح آب و خاک و کشاورزی در این شهرستان با هزینه کرد قریب به ۱۵ میلیارد ریال که ۱۱ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل چهار طرح آب و خاک، یک واحد گلخانه و یک طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌باشد.

نخعی خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۲۰ هکتار اراضی شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شدند و یک کانال انتقال آب به طول ۵۰۶ متر و یک استخر ذخیره ۲۰۰ مترمکعب در این ایام به بهره برداری می‌رسد که این طرح‌ها با هزینه کرد اعتباری قریب به ۲۵ میلیارد ریال که قریب ۱۱ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده اند.

وی تصریح کرد: در این ایام یک واحد گلخانه تولید توت فرنگی در سطح ۳۰۰۰مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ تن به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح ۸ شغل ایجاد می‌شود.

نخعی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت ایام الله دهه فجر یک کارخانه تولید پودر‌های نوشیدنی گیاهی با ظرفیت تولید ۱ تن در روز به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این کارخانه ۱۲ شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار