هوای کرمانشاه سالم است

کارشناس مسئول نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه عدد کنونی شاخص کیفیت هوای شهر را ۷۰ اعلام کرد که بیانگر وضعیت استاندارد و سالم است .

محمدی کارشناس مسئول نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهر کرمانشاه سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا داریم، گفت : هر سه ایستگاه وضعیت هوای شهر را استاندارد نشان می‌دهد.

به گفته محمدی، غباری صبحگاهی که بر فراز شهر کرمانشاه دیده می‌شود به صورت گسترده نبوده و فقط در برخی از مناطق شهر مشهود است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه غبار صبحگاهی که بر روی شهر کرمانشاه دیده می‌شود را ناشی از سکون هوا به دلیل استقرار هوای سرد و سنگین دانست که به تدریج در طول روز و با گرم شدن هوا کمرنگ می‌شود.

علی محمد زورآوند خاطرنشان کرد: در شرایطی که برودت هوا را داریم، تجمع آلاینده‌ها بر سطح شهر که ناشی از پدیده وارونگی می‌باشد طبیعی است، البته کرمانشاه مانند برخی شهر‌های دیگر با تجمع شدید و غلیظ آلاینده‌ها مواجه نیست.

وی درباره اینکه چرا این آلایندگی در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر کرمانشاه نشان داده نمی‌شود عنوان کرد: بخش زیادی از این توده‌ای که بر فراز شهر دیده می‌شود بخار آب یا مه است که باعث می‌شود غلظت آلاینده‌ها آنقدر زیاد نباشد که در ایستگاه‌ها نشان داده شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با افزایش حداقل دمای هوای شهر کرمانشاه طی روز‌های آتی و از بین رفتن سکون هوای سرد با ورود ناپایداری به جو استان، شاهد از بین رفتن تجمع آلاینده‌ها در کرمانشاه باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار