معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی؛

طرح و برنامه های کشوری، بدون هیچ ابهامی ابلاغ شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ابلاغ طرح و برنامه های کشوری، بدون هیچ گونه ابهامی تأکید کرد.

طالبی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان که با حضور مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: ایرادی که در حال حاضر وجود دارد، این است که تکلیف دستگاه‌ها در بخشنامه‌ها مشخص نیست، به همین جهت ضرورت دارد که دستورالعمل‌ها بدون کوچکترین گره و ابهامی ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این ابهام، تداخل امور و موازی‌کاری به همراه دارد و در روند اجرای کار تعلل ایجاد می‌کند.

او تعریف متفاوت معتاد متجاهر در دستگاه‌های مختلف را نتیجه این ابهامات عنوان کرد و گفت: طبق تعریف، معتاد متجاهر فردی است که به صورت علنی و در منظر عموم  مواد مخدر استعمال می‌کند، اما این تعریف در حوزه‌های مختلف با برداشت‌های متفاوت به کار برده می‌شود.

طالبی ادامه داد: این برداشت اشتباه سبب شده هر معتادی به بهزیستی تحویل شود تا تحت عنوان مرکز ماده ۱۶ درمان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تحویل این افراد به بهزیستی، هزینه‌هایی را بر مجموعه تحمیل می‌کند، متذکر شد: سرانه‌های تعیین شده برای درمان افراد معتاد بسیار اندک و ناچیز است و با هزینه‌های درمان، اجاره محل و ... همخوانی ندارد.

او با اشاره به آسیب‌های اجتماعی احصا شده در سطح استان، خاطرنشان کرد: اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری، بالا رفتن سن ازدواج و ... از جمله آسیب‌های اجتماعی در استان خراسان جنوبی است.

طالبی اعتیاد را ریشه بخشی از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بخش عمده کشفیات مواد مخدر و ورودی‌های زندان‌های ما مربوط به استان خراسان جنوبی نیست.

ومعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی قاچاق سوخت را هم از پدیده‌های نامیمون در استان برشمرد و اظهار داشت: مقابله با قاچاق سوخت، همراهی و تعامل همه حوز‌ها را در تمام استان‌ها می‌طلبد.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مهار پدیده‌های زباله‌گردی، تکدی‌گری، کودکان کار و کودکان خیابانی، خاطرنشان کرد: از حدود ۸ ماه پیش برای ساماندهی کودکان کار، سرپناهی تجهیز و تحویل بهزیستی شده، اما همچنان شاهد حضور کودکان در معابر هستیم که به واسطه ترحم مردم، به آن‌ها کمک می‌شود.

طالبی به ورود آموزش و پرورش به ترغیب کودکان بازمانده از تحصیل به حضور در مدرسه و ادامه تحصیل اشاره کرد و گفت: تعامل، هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و پرهیز از موازی‌کاری مهمترین راهکار در حل و مهار معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.