مظفری:

۱۷ هکتار از باغ‌های رها شده در شهر شیراز به شهرداری واگذار شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در حوزه باغات شیراز ۱۷ هکتار از باغ‌های رها شده این شهر با همکاری قوه قضاییه به شهرداری واگذار شد تا از نابودی و تغییرکاربری نجات داده شود.

روح الله مظفری در نشست خبری گفت: طی یک‌سال گذشته ۱۰ تفاهم نامه با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه فضای سبز پایدار شهری منعقد شده است.

او گفت: بودجه مصوب این سازمان پارسال، ۹۶ میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه امسال به ۲۱۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مظفری گفت: در حوزه باغات شیراز نیز در سال جاری ۱۷ هکتار از باغ‌های رها شده این شهر با همکاری قوه قضاییه به شهرداری واگذار شد تا از نابودی و تغییرکاربری نجات داده شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز با بیان اینکه مقرر شده سالانه ۲ میلیون اصله نهال در شیراز با همکاری مدیریت شهری و منابع طبیعی کاشته شود، گفت: توجه به معیشت، واکسیناسیون و ایمنی کارگران فضای سبز شهرداری شیراز مهمترین طرح دنبال شده طی یک سال گذشته در این سازمان بوده است.

او گفت: ۲۷ میلیارد تومان پروژه در حوزه نورپردازی شیراز در یک سال گذشته انجام شده است.

مظفری همچنین از تغییر نورپردازی میدان طاووس در مجاورت دروازه قرآن و همچنین مجسمه طاووس این محل که در سال‌های گذشته انتقادات زیادی را در پی داشت خبر داد و گفت: مجسمه طاووس شبیه سازه قبلی و قدیمی این محل در حال احداث است که تا پایان سال جاری در این محل نصب می‌شود.

او گفت: ۱۲۰ نماد با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان شامل سردیس و نماد‌های شهری طی یکسال اخیر در شیراز ساخته شده و یا تا پایان سال ۱۴۰۱ در معابر شهری شیراز نصب می‌شود.

این مقام سابق شهری پیرامون تابلو نصب شده به ابعاد بسیار بزرگ در میدان امام حسین (ع) شیراز و مخدوش کردن دید بصری شهری گفت: این تابلو با مدیریت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ساخته شده و هنوز مشخص نیست چه تصمیمی برای آن گرفته شود.

مظفری در ادامه گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شیراز به ازای هر شهروند ۹ مترمربع است که برنامه ریزی شده این مساحت به ۱۵ مترمربع افزایش یابد.

او گفت: تعیین عوارض قطع درختان باغات و معابر شیراز و احیای قنات‌های خشک شده از مهمترین اقدامات یکسال گذشته مدیریت شهری شیراز در حوزه حفاظت از فضای سبز بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار