یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل روستایی استان سمنان اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به ایجاد مشاغل روستایی استان اختصاص یافت.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در نشست شورای اشتغال استان سمنان افزود: این میزان تسهیلات برای کمک به مشاغل روستایی، توانمندسازی مشاغل خانگی و حاشیه‌ای اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: در قالب تفاهم نامه برای استفاده از این تسهیلات، کار به دستگاه‌های مرتبط مانند جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صمت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نیز نهاد‌هایی مانند بنیاد‌های برکت و علوی سپرده شده تا با دسترسی به نقاط مختلف طبق اطلس تعریف شده بتوانند به اشتغال و رونق اقتصادی روستا‌ها کمک کنند.

صادقی با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در استان سمنان، افزود: نیاز شغلی در رسته مشاغل کارگری، فنی و تاسیساتی بیش از بضاعت استان است، ولی برای مشاغل مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی نیازمند برنامه ریزی میان مدت هستیم تا بتوان برای این قشر شغل متناسب فراهم کنیم.

استان سمنان با تحقق ۱۲۷ درصدی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱، از بهترین شرایط ایجاد اشتغال در کشور برخورد دار است.

اکنون نرخ بیکاری در استان سمنان به میزان ۶.۱ کمترین میزان در یک دهه گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.