پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز

همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، پیام رهبر انقلاب به این اجلاس منتشر شد.

همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، پیام رهبر انقلاب به این اجلاس منتشر شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه

برپائی این همایش فرخنده پس از تاخیر دوساله، مایه‌ی خرسندی و انشاالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی آن‌ها است.

یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد.

پیوند‌های حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد.

صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می‌بخشد.

نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌سازد.

نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه ظرفیت خود از نماز بهره می‌برد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است.

دل جوان و نوجوان آمادگی افزون تری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش می‌کند.

پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرز گویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آنهاست بشناسند.

مدارس، دانشگاهها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیم الصلاه» جای می‌گیرند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار