تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۲۶۳ کیلومتر از راه‌های خاکی و شنی شهرستان کوثر

رئیس اداره راهداری شهرستان کوثر گفت: ۲۶۳ کیلومتر از راه‌های خاکی و شنی شهرستان کوثر در ۱۰ ماهه گذشته تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ شده است.

جعفر بابائیان با بیان اینکه تسطیح و هموارسازی راه‌های روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد آن‌ها از وظایف مهم راهداری است افزود: راهداران در راه‌های روستایی ام آباد، امیرآباد، بنه خلخال رستم آباد و فیروزآباد بطول ۶ کیلومتر عملیات حمل، پخش و تسطیح تراشه آسفالت انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در راه روستایی شویر، الو و محور کورائیم اجرا شده تصریح کرد: ۱۰۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه نیز در محور گیوی – خلخال انجام شده است.

بابائیان در ۱۰ ماهه گذشته لکه گیری محور‌های مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۹۰۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده هزار و ۲۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان کوثر تسطیح، پاکسازی و آزادسازی شده است.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان شد: با حضور ۹۴۰ نفر-روز گشت راهداری در محور‌ها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها ۳۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۳۲ عدد از تابلو‌های غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر از نگهداری سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل‌ها در ۷ نقطه به طور مستمر خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین در محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر پاکسازی شده است.

بابائیان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته راهداران در محور‌های اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به مقدار ۱۰۰۵ نفر ساعت به صورت دستی و با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه سنگ‌های سست را از ترانشه‌ها لق گیری کرده اند.

او پاکسازی ۲۶۰ متر مکعب شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۴۵ دهانه به حجم ۴۸۰ متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۱۹۶ مورد، تعمیر، بازسازی و نصب هزار و ۶۰۰ عدد از تابلو و علائم، شستشوی ۱۰ هزار عدد علائم راهداری در راه‌های مواصلاتی، تعمیر، بازسازی و نصب هزار و ۲۰۰ عدد گاردریل در محور‌های مواصلاتی و تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدد از چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر از زمان بارش تاکنون از انجام ۴ هزار و ۲۵۰ کیلومتر باند برفروبی و هزار و ۲۰۰ تن نمک پاشی برای بازگشایی محور‌های اصلی، فرعی و روستایی خبر داد.

بابائیان با بیان اینکه راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵ کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.