انجام ۳۸ درصد از حجم صادرات ایران به عراق از طریق مرز‌های کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۳۸ درصد از حجم صادرات ایران به عراق از طریق مرز‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

رحمانی پور ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : گمرکات استان کرمانشاه با ۵ مرز رسمی هم با قسمت اقلیم و هم با دولت مرکز عراق در ارتباط است که این ظرفیت بسیار خوبی در بحث مبادلات تجاری برای استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۳۸ درصد از حجم صاردات ایران به عراق از طریق مرز‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی این مدت ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار به وزن ۵ میلیون و ۶۸۳ هزار تن؛ حجم صادرات با کشور عراق از طریق پنج مرز استان کرمانشاه بوده که از لحاظ ارزشی سه درصد و از لحاظ وزنی هم هفت درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال‌جاری حدود ۵۴ میلیون دلار به وزن ۷ هزار و ۴۷۱ تن حجم واردات کالا به استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

رحمانی‌پور با اشاره به بحث ترانزیت خارجی در گمرکات پرویزخان و خسروی، گفت: کالا‌هایی از سایر مبادی کشور به مقصد عراق وارد ایران می‌شود که از طریق گمرکات خروجی پرویزخان و یا خسروی وارد عراق می‌شود و یا بالعکس کالا‌هایی وارد خسروی و پرویزخان می‌شود و از مرز‌های دیگر از کشور خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور یک‌میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار به وزن یک میلیون تن ارزش کالا‌های ترانزیتی از این دو مرز بوده که ۱۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار