گسترش همکاری تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در بخش دام و طیور

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: ایران و اقلیم کردستان عراق همکاری‌های تجاری و فنی خود را در حوزه دام و طیور گسترش می‌دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در دیدار با مشاور وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق و هیأت همراه ضمن اعتقاد به گستردگی حوزه‌های همکاری بین دو کشور بر لزوم صادرات محصولات دام و طیور و انتقال دانش فنی تاکید کرد.

دماوندی نژاد گفت: با توجه به اصلاح ساختار اقتصادی دولت ظرف ۹ ماه گذشته و کاهش یارانه در صنعت طیور تولید کنندگان ضمن تطبیق خود با این شرایط به سمت بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای معطوف کردیم و تمایل به صادرات بیشتر شده است.

در این دیدار، در ارتباط با صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ به طور مستمر و با کیفیت مناسب بازار جهانی و قیمت پایین‌تر از رقبای منطقه‌ای تبادل نظر شد و با توجه به این که ایران تنها کشور در منطقه غرب آسیا است که خط لاین مرغ گوشتی دارد، پیشنهاد صادرات گله‌های اجداد و جوجه گوشتی و نیز صدور دانش فنی تجهیزات دام و طیور در تمام زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

توانایی صادرات تلیسه از نژادهای هلشتاین و سمینتال از موارد مطرح شده دیگر در این دیدار بود که با استقبال هیأت عراقی روبرو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار