منابع آبی، قربانی حفاران چاه‌های غیرمجاز است

مدیر امور منابع آب تربت جام گفت: بیشترین شناسایی و انسداد چاههای غیرمجاز شرق استان در باخرز روی می‌دهد، منابع آبی این شهرستان قربانی حفاران غیرمجاز است.

یوسف اختری مدیر امور منابع آب تربت جام گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۸۵ چاه غیر مجاز در محدوده فعالیت "امور منابع آب تربت جام" شامل شهرستان‌های تربت جام، باخرز، تایباد و صالح آباد شناسایی و مسدود شده که تقریبا همه این تعداد چاه نیمه عمیق بوده است.

او افزود: از مجموع این تعداد چاه غیرمجاز، ۱۶۰ حلقه در شهرستان باخرز شناسایی و مسدود شده که نشان دهنده فعالیت عمده حفاران غیرمجاز در این شهرستان کوچک است.

مدیر امور منابع آب تربت جام ادامه داد: وضعیت منابع و سفره‌های آب زیرزمینی در "دشت شهرنو باخرز" به گونه‌ای است که فعالیت سودجویان و حفاری بیشتر چاه‌های غیرمجاز را در این شهرستان موجب شده است.

اختری بیان کرد: سطح سفره‌های زیرزمینی در باخرز بالاست، به گونه‌ای که با کندن چاه به عمق ۲۰ تا ۵۰ متر با بیل و تجهیزات ساده حفاری می‌توان به آب رسید و در نهایت باید از یک کمپرسور هوا استفاده کرد و با این توصیف، حفاری و دسترسی به آب در این منطقه راحت‌تر است.

او تصریح کرد: شمار چاه‌های عمیق و نیمه عمیق در محدوده چهار شهرستان زیر پوشش منابع آب تربت جام هزار و ۵۸۵ حلقه با کاربری شرب، کشاورزی، دامداری، صنعتی و خدماتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.