تحصیل دختران نقش بسزایی در جلوگیری از خشونت علیه زنان دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: تحصیل دختران نقش بسزایی در افزایش آگاهی‌های فردی و اجتماعی آنان دارد و مانع از بسیاری خشونت‌ها علیه زنان می‌شود.

صادق جعفری چگنی در حاشیه سومین جلسه شورای پیشگیری استان خوزستان که با موضوع بسترسازی عملیاتی کردن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۱۳۹۹ برگزار شد، گفت: برخی مناطق روستایی و حاشیه‌نشین استان فاقد مدارس مناسب برای تحصیل هستند و آموزش پرورش مکلف به فراهم کردن ادامه تحصیل برای تمامی مردم به طور یکسان است و عدالت آموزشی باید برقرار شود.

او با بیان این که به دلیل برخی محرومیت‌ها دولت و مسئولان اجرایی در حوزه آموزشی باید در ارتقای کمی و کیفی وضعیت آموزشی استان تلاش لازم را داشته باشند، افزود: سایر نهاد‌های دولتی و عمومی نیز در این زمینه نقش دارند و اگر آموزش و پروش به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کند، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اطفال و نوجوانان خواهیم بود.

جعفری چگنی با اشاره به برخی اقدامات این دادسرا از جمله نصب قیم و حمایت از اطفال بد سرپرست و بی‌پرست، حمایت‌های قضایی به صورت روزانه در واحد سرپرستی گفت: عمل به تکالیف در انجام وظایف همه نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط در این قانون باعث ایمنی بخشی جامعه نوجوان و جوان می‌شود و نباید شاهد مراجعه مردم به دادگستری برای رفع مشکلات خود از این مرجع و دستور قضایی باشیم. چنانچه مسئولان به وظایف خود عمل نکنند دادستانی مرکز استان برخورد قانونی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.