آمریکا از چین خواست از جنگ اوکراین به نفع روسیه حمایت نکند

هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید روز جمعه از چین خواست تا از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت نکند.

«جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید امروز جمعه گفت که آمریکا از چین می‌خواهد در جنگ اوکراین از روسیه طرفداری نکند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کربی در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «واشنگتن درصدد اتخاذ اقداماتی علیه شرکت‌ها از جمله شرکت‌های چینی است که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نقض می‌کنند.»

وی در ادامه تأکید کرد: «ما آشکارا به طرف چینی اعلام کرده‌ایم که هم اکنون زمان حمایت از روسیه نیست. ما به داشتن چنین مذاکرات با طرف چینی ادامه خواهیم داد و قطعا چنین ساختاری را علیه نقض کنندگان تحریم پیگیری خواهیم کرد.»

برخی منابع خبری عنوان کرده‌اند آمریکا تشخیص داده بعضی از شرکت‌های چینی در حال اعطای کمک‌های غیرکشنده به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین هستند.

بعد از انتشار این اخبار مقامات آمریکایی نگرانی خود را از ارسال این کمک‌ها به طرف چینی منتقل کردند.

برخی منابع خبری نوشته‌اند واشنگتن به پکن نسبت به ارسال برخی تسلیحات نظامی به روسیه به منظور استفاده در اوکراین هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
چطور تو به اوکراین کمک میکنی ولی چین نباید به روسیه که متحدشه کمک کنه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
چه رویی داره این شیطان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
واه امریکا شده تعیین کننده که از کی دفاع کنیم از کی نه .خودش هر غلطی میخواد میکنه .کسی نیست بگه شماهاچرا از اوکراین حمایت می کنید تا این جنگ خانمان سوز ادامه پیدا کنه ؟؟؟؟؟؟؟کمتر سلاح بفروشید به این بدبخت ها
آخرین اخبار