سفیر ایران در ترکمنستان:

عشق‌آباد میزبان نمایشگاه کالا‌های ایرانی با محوریت خراسان رضوی است

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: عشق‌آباد در بهمن ماه امسال میزبان فعالان اقتصادی در قالب نمایشگاه اختصاصی کالا‌های ایرانی با محوریت خراسان رضوی است.

عباس ارباب خالص سفیر ایران در ترکمنستان گفت: شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان را از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه جاری در عشق آباد ترکمنستان برگزار می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه در راستای تاکیدات رییس جمهور همزمان با برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور در عشق آباد برگزار خواهد شد و فرصتی برای ارایه محصولات ایرانی به منظور توسعه مبادلات تجاری بین ۲ کشور خواهد بود.

سفیر ایران در عشق آباد ادامه داد: نمایشگاه اختصاصی کالای جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد فرصتی مهم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است که همزمان با رویداد مهم اقتصادی بین ۲ کشور دوست و همسایه با هدف معرفی محصولات مختلف تولیدی کشور، ایجاد بازار جدید در راستای رشد و توسعه صادرات غیرنفتی، انتقال دانش فنی، توانمندی و تخصص و تجربه برگزار می‌شود.

ارباب خالص از فعالان اقتصادی خواست هر چه سریعتر نسبت به مشارکت در نمایشگاه اختصاصی کالای ایران اقدام کنند.

محمدعلی امیرفخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی با وسعت بیش از ۱۱۸ هزار کیلومتر مربع، پنجمین استان پهناور کشور است که با ترکمنستان ۵۳۱.۶ کیلومتر و با افغانستان ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک دارد و در مسیر تجارت خارجی با کشور‌های آسیای میانه قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس آخرین گزارش حجم تجارت خراسان رضوی با کشور ترکمنستان در ۹ ماهه امسال ۱۲۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت ۱۰۸ میلیون دلار به وزن ۴۲۸ میلیون و ۵۶۵ هزار کیلوگرم کالا از خراسان رضوی به ترکمنستان صادر شده و در همین مدت چهار میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۱۱ دلار به وزن ۲ میلیون کیلوگرم از ترکمنستان به استان وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار