اعزام یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی اردبیلی به اردوی راهیان‌نور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور دانشجویی استان اردبیل از اعزام یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های این استان به اردو‌های راهیان‌نور و راهیان پیشرفت خبر داد.

اسماعیل چمنی گفت: اردو‌های راهیان‌نور و راهیان پیشرفت با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو امسال به‌صورت همزمان در جنوب کشور برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور دانشجویی استان اردبیل در جلسه قرارگاه مرکزی راهیان‌نور دانشجویی استان اردبیل افزود: این اردو‌ها برای دانشجویان پسر از ۱۵ اسفندماه و برای دانشجویان دختر از ۱۸ اسفندماه آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

چمنی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: علی‌رغم وجود مشکلات مالی، توجه به حوزه فرهنگی اولویت اصلی دانشگاه محقق اردبیلی است.

او با اشاره به نقش فرهنگی و تربیتی اردو‌های راهیان‌نور بر دانشجویان، افزود: حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب کشور و مشاهده مناطق جنگی بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل اضافه کرد: تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان جنگ تحمیلی را از اهداف اصلی اردو‌های راهیان نور است که در این اردو حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان و شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی پیش‌بینی شده است.

سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی سودآور است

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی را سودآور دانست و گفت: برکت این سرمایه‌گذاری قطعا برای نظام، انقلاب و جامعه محسوس خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی توجه به اهداف شهدا و قدم برداشتن در این حوزه را بسیار مهم دانست و افزود: از مسئولان استانی انتظار می‌رود در حوزه راهیان نور و برنامه‌های فرهنگی همراه دانشگاه‌های استان باشند.

او به ضرورت اختصاص اعتبار لازم برای راهیان‌نور توسط دولت و مجلس تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود در بحث راهیان‌نور و اردو‌های فرهنگی به دانشجویانی که تاکنون در این اردو‌ها حضور نداشتند، توجه ویژه‌ای شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.