آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثابت مانده است.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار مراجعه ثابت ماندن آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی روزانه به مراکز منتخب کرونا به طور تقریب ثابت و روند‌های افزایشی و کاهشی مشاهده نشده است.

دکتر محمدحسن درخشان افزود: آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا به‌طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر و طبق آمار‌های ثبت شده پاسخ ۴ تا ۵ درصد تست‌های PCR و رپید مثبت بوده است.

وی با بیان این که در این روز‌ها موارد خانوادگی کرونا به نسبت موج‌های قبلی کمتر است از مردم خواست: در صورت بروز علائم، به‌موقع به مراکز درمان مراجعه کنند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که در میان موارد مثبت بیشتر کودکان و سالمندان هستند و باید مراقبت ویژه‌ای از این گروه‌ها و دیگر گروه‌های پرخطر نظیر مادران باردار و بیمارن خاص، صعب‌العلاج و زمینه‌ای داشته باشیم.

دکتر درخشان با بیان اینکه اگر در وضع کنونی که به‌طور همزمان درگیر چند زیرسویه جدید و بسیارخطرناک از سویه اومیکرون هستیم با مشکلی مواجه شدیم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین پزشک یا مرکز منتخب کرونا مراجعه کنیم.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: استفاده از ماسک در اماکن، مجالس، مدارس، مساجد و دیگر مکان‌های شلوغ و پرجمعیت نباید فراموش شود و باید تا حد امکان از انجام کار‌های غیرضروری و حضور در جمع‌های شلوغ پرهیز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.