قالی‌شویان مشهدی خواستار افزایش قیمت شدند

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: با توجه به افزایش هزینه های قالی شویان این صنف نرخ مصوب را متناسب با هزینه هایشان ندانسته و خواستار افزایش قیمت هستند.

هادی مخملی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: قالی شویان از ابتدای امسال درخواست خود را مبنی بر افزایش نرخهایشان به اتاق اصناف اعلام کرده اند و از آنجا که صنف قالی شویان (اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی) در زمره خدمات صنفی با "اولویت یک" قرار می‌گیرند، هرگونه تغییر در نرخ این خدمات باید در کمیته نرخ‌گذاری با حضور نماینده انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بررسی شود و نرخ پیشنهادی پس از تایید اتاق اصناف به تصویب کمیسیون نظارت استان برسد.

او افزود: در آستانه عید نوروز و افزایش تقاضای مردم برای شستن فرش، تلاش می‌شود که نرخ متعارفی برای قالی شویی در نظر گرفته شده و حقوق مصرف کننده نیز رعایت شود و اگر یک واحد قالی شویی با قیمتی کمتر از نرخنامه اتحادیه، خدمات خود را ارایه دهد شاید نتیجه کارش رضایت‌بخش و کیفی نباشد.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به وجود واحد‌های صنفی قالی شویی فاقد پروانه کسب در این شهر ادامه داد: اتاق اصناف برنامه جدی برای ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب دارد و در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود که حتما قبل از دریافت خدمات از قالی شویان، از اتحادیه مربوطه استعلام بگیرند و از مجوزدار بودن قالی شویی اطمینان حاصل کنند و به آگهی‌های روزنامه‌ها و سایت‌های مجازی اعتماد نکنند.

مخملی بیان کرد: هم اکنون ۱۲۰ واحد صنفی مجاز زیر پوشش اتحادیه صنف قالی شویان در مشهد فعالیت دارند و شهروندان می‌توانند در خصوص مجوزدار بودن قالی شویی با اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد به شماره تلفن‌های ۳۲۲۹۳۱۸۵، ۳۲۲۳۳۱۶۹، ۰۹۱۵۱۱۱۰۶۴۴ و ۰۹۱۵۳۲۵۳۳۹۴ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.