مدیران زنجان واهمه‌ای در مولدسازی نداشته باشند/ درآمد اموال مازاد به دستگاه‌ها برمی‌گردد

استاندار زنجان با تاکید بر انجام مولدسازی گفت: مدیران در اجرای این طرح واهمه‌ای نداشته و بدانند که فروش اموال مازاد به خود دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد.

نهمین جلسه شورای اداری استان با حضور استاندار، امام جمعه و دیگر مسئولان استانی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان با موضوع مولد سازی اموال و دارایی‌های دولت (استان زنجان) برگزار شد.

در این جلسه استاندار زنجان اظهار داشت: دست ما از لحاظ اعتبارات خیلی باز نیست و باید در گذشته تلاش‌های بیشتری در خصوص جذب اعتبارات انجام می‌شد که متأسفانه کوتاهی شده است.

محسن افشارچی افزود: نسبت درآمد استان به مصارف آن بسیار بالا است و باید بهره‌مندی استان نسبت به این درآمد نیز بیشتر باشد و خوشبختانه امسال با توجه به درخواست استانداران افزایش بودجه عمومی برای استان‌ها حاصل شده است.

استاندار زنجان به موضوع مولد سازی اشاره کرد و گفت: این طرح در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و فروش اموال مازاد در دستور کار بوده، اما به ظرفیت حداکثری خود نرسیده بود و سال گذشته مجموع اعتبار حاصل از مولدسازی در استان ۵۰ میلیارد تومان بود که عدد قابل توجهی نیست.

وی بیان‌کرد: دلیل آن هم به خاطر ترس مدیران از ورود دستگاه‌های نظارتی و ترس از مسئولان بالادستی دستگاه‌های اجرایی بوده که آیا فروش اموال مازاد به خود دستگاه برخواهد گشت یا نه؛ که با اجازه رهبری و تعیین هیئت هفت نفره و اختیارات داده شده به آن در خصوص اجازه فروش اموال حرکت خوبی می‌تواند در حوزه مولدسازی اتفاق بیفتد.

افشارچی افزود: در لایحه بودجه سال آینده اعتبار تملک دارایی‌های استان از ۹۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که در صورت تصویب نهایی در مجلس، شاهد افزایش ۵۵ درصدی بودجه عمرانی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما در چهار چوب قانون حرکت خواهیم کرد افزود: هدف ما این نیست که چوب حراج به اموال دستگاه‌های اجرایی بزنیم و باید طبق برش دستگاهی کار کنیم و تلاش خواهیم کرد اموال مازاد دستگاه‌ها برای خود دستگاه هزینه شود و باید سقفی برای مولد سازی تعریف و روی آن تمرکز کنیم.

استاندار زنجان در ادامه گفت: آن چیزی که مولد می‌شود تبدیل به آورده ماندگار برای استان شده و هدر رفتی نخواهد داشت، اما تاکید ما بر تهاتر و حرکت به سوی آن است و تلاش می‌کنیم حدالامکان از فروش اموال جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در حوزه مولدسازی مستندسازی دقیق در استان انجام شود.

افشارچی به فروش پسماند و درآمد حاصل از آن اشاره و بیان کرد: ایجاد درآمد از مزیت‌های نسبی استان از دیگر موارد افزایش بودجه است که در همین زمینه بستر لازم برای فروش پسماند ایجاد شده است که تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان درآمد خواهد داشت.

وی به تفاهم نامه‌های بین دستگاهی اشاره کرد و گفت: برخی از دستگاه‌ها به عملکرد تفاهم نامه‌ها توجه نکرده و طبق مفاد آن عمل نمی‌کنند و باید دستگاه‌ها از روزمرگی خارج شده و فعالان عمل کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکید دولت روی حکمرانی داده محور است افزود: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی روی داده‌های خود کار کنند، زیرا داده‌ها در تصمیم گیری‌ها محور بهتر عمل کرده و کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم را در این راستا انجام داده و تعدادی هنوز اقدام خاصی انجام نداده‌اند و باید توان فناوری خود را در زمینه داده‌ها بالا ببرند.

در ادامه محمد‌رضا نادری مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: موضوع مولد سازی که مورد تاکید دولت است، به دلیل عدم توفیق در گذشته به تایید مقام معظم رهبری رسید.

وی افزود: بعد از مصوبه رهبری هیئتی با دبیرخانگی وزارت اقتصاد تشکیل شد و پنج چالش از جمله صدور مجوز، ارزش‌گذاری، بازاریابی و حل و فصل اختلافات حقوقی شناسایی شده است.

نادری بیان کرد: از ۱۲ دستگاه دولتی استان بالغ بر ۵۴ مورد مجوز فروش صادر شده که متاسفانه با عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی و مقاومت مدیران مواجه شدیم.

وی افزود: در استان از ۳ هزار و ۳۱۸ اموال غیر منقول ۲۳۴ ملک مجموعه مازاد شناسایی شده و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در تحقق مولد سازی همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به موضوع تهاتر اشاره کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی که نگرانی در مورد فروش اموال دارند می‌توانند با پیمانکار تهاتر کرده و مشکل خود را حل کنند.

در این جلسه برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.