تقویت همکاری‌ سازمان پژوهش‌های علمی و صندوق ملی محیط زیست

نشست هم‌افزایی جهت تقویت همکاری‌های علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و صندوق ملی محیط زیست برگزار شد.

جلسه‌ای با حضور حسن زمانیان، معاون وزیر و رئیس این سازمان و مصطفی زمانیان، مشاور  وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت عتف،  سجاد انجم شعاع مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست  و  جلایی مشاور معاون وزیر نیرو در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

زمانیان با اشاره به راه‌اندازی کرسی‌های تخصصی در سازمان جهت ارتقای همکاری‌های ملی، ضرورت همکاری بین صندوق حمایتی محیط زیست با سازمان در این چارچوب را یادآور شد.

وی افزود: با وجود محققین برجسته و پایلوت‌های تخصصی که در پژوهشکده‌های ما مستقر هستند، توانسته‌ایم در زمینه‌های انرژی‌های نو، زیست فناوری، محیط زیست، مواد، کشاورزی و دیگر تخصص‌های مرتبط طرح‌های اثرگذاری نظیر استارتر کالچر‌های حذف آلاینده‌ها، بایو فیلترها، حذف بیولوژیک و شیمیایی آلاینده‌ها، توسعه انرژی‌های نو، اصلاح نژاد، بازیافت آب  و مباحث شیمی دارویی را به مرحله اجرا درآوریم.

مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم نیز ضمن اظهار خرسندی ازاین دیدار به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب سازمان اشاره کرد و افزود: با متخصصین و نیروی کارآمد و تجربه‌ای که در این سازمان وجود دارد می‌توانیم در طرح‌های زیستی هم‌افزایی خوبی با سازمان داشته و با توجه به منابعی که در صندوق وجود دارد بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی گام موثری برداریم.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست  نیز ضمن تشکر از تلاش‌های سازمان در حوزه محیط زیست، رویکرد صندوق را حل مشکلات محیط زیست و نگهداری از آن اعلام کرد و افزود: اولویت اول ما در زمینه آب و هوا است تا بتوانیم آلودگی‌ها را منشاء‌یابی و به صورت برخط رصد کرده و از گسترش آلودگی جلوگیری کنیم.

شعاع، نیاز‌های دیگر محیط زیست را در زمینه‌های تکثیر گونه‌های نادر حیوانات، اصلاح نژاد و حفظ سلامت آن‌ها بیان کرد.

در ادامه مدیران هر دو سازمان راه‌ها و زمینه‌های همکاری را مورد بحث و گفت و گو قرار داده و جهت عقد تفاهم‌نامه و اجرای مشترک طرح‌های زیست محیطی موافقت کردند.

گفتنی است، در پایان جلسه مهمانان از توانمندی‌ها و دستاوارد‌های پژوهش‌گران سازمان در چند پژوهشکده بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار