۷ نوع واکسن کووید در مراکز واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق می‌شود

ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی تزریق ۷ نوع واکسن کووید در مراکز واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی مشهد گفت: تعداد واکسن‌های مصرفی کرونا از ۴ نوع به ۷ نوع افزایش یافته و در حال حاضر واکسن‌های برکت، برکت پلاس، فخرا، سینوفارم، اسپایکوژن، رازی و نورا در مراکز واکسیناسیون کرونا تحد پوشش این دانشگاه به گروه‌های سنی هدف تزریق می‌شود.

او افزود: طبق دستور جدید کسانی که قصد سفر‌های کاری و زیارتی به خارج از کشور را دارند می‌توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند و همچون گذشته دیگر الزامی به دریافت واکسن آسترازنکا نیست.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کمبودی در بحث تأمین واکسن موردنیاز نیست.

امینی بیان کرد: دستور جدید واکسیناسیون کرونا به تازگی دریافت شده و طبق آن افراد بالای ۱۲ سال دارای بیماری زمینه‌ای نیازمند دریافت دُز یادآور اول (دُز سوم)، افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دُز آنان گذشته نیازمند دریافت یادآور دوم (دُز چهارم) هستند و مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال و کادر بهداشت و درمان شامل دریافت دُز چهارم می‌شوند، اما برای هیچکدام از این گروه‌ها دریافت نوبت سوم یادآور یا همان دُز پنجم ضروری نیست.

خراسان رضوی بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از دو سوم از این جمعیت تحد پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.