۱۷ شهرستان استان اصفهان در وضعیت آبی کرونا

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد شهرستان‌های استان اصفهان با وضعیت عادی(آبی) در نقشه کرونایی استان نسبت به هفته قبل، افزایش یافت و به ۱۷ مورد رسید.

پژمان عقدک، گفت:بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ که امروز توسط وزارت بهداشت منتشر شد، تعداد شهرستان‌های زرد در استان اصفهان کاهش یافت و به پنج شهرستان رسید.

او با بیان‌اینکه دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، گلپایگان و نایین در این رنگ‌بندی در وضعیت زرد (به نسبت پُرخطر) قرار دارند، اظهار کرد: شهرستان اصفهان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار دارد و هیچ شهرستان نارنجی یا قرمزی نداریم.

در نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان اصفهان با احتساب چهار شهرستان جدید جرقویه، ورزنه، هَرَند و کوهپایه در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر روند رنگ‌بندی شهرستان‌ها در نقشه کرونایی استان بهبود داشته و شهرستان‌های نارنجی و زرد کاهش یافته است.

او خاطرنشان کرد: موج هشتم کرونا که از دی امسال آغاز شد برخلاف سایر موج‌ها با افزایش ناگهانی آمار مواجه نشد بلکه آمار و ارقام با شیب ملایم بالا رفت و سپس فروکش کرد و ثابت شد.

عقدک با اشاره به اینکه اوج گرفتن آمار کرونا برای اواخر دی و اواسط بهمن امسال پیش بینی شده بود، افزود: به نظر می‌آید عوامل مختلفی مانند اطلاع رسانی سبب شد تا این اتفاق نیفتد.

او با بیان‌اینکه هنوز گزارشی از زیرسویه جدید ویروس اُمیکرون در اصفهان ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: در موج‌های قبلی کرونا وقتی سویه جدیدی وارد کشور می‌شد با افزایش ناگهانی آمار مواجه می‌شدیم، اما آنطور که از شواهد پیداست زیرسویه جدید اُمیکرون در کشورمان گسترش نیافت.

عقدک با اشاره به اینکه آمار کرونا در یک هفته اخیر در استان روند ثابتی داشت، اضافه کرد: میزان ابتلا به آنفلوآنزا نیز کاهش یافته است.

او در باره آخرین آمار کرونا در استان اصفهان گفت: امروز یک مورد مرگ و میر ناشی از کرونا داشتیم که مربوط به یک زن ۸۲ ساله با بیماری زمینه‌ای بود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.