کمبود نیروی انسانی متخصص در کشور وجود ندارد

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان باید بهتر از گذشته انجام شود.

ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی گفت: توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان باید بهتر از گذشته انجام شود و مردم انتظار دارند تا ابزار‌های لازم در اقتصاد دانش بنیان و زنجیره تولید دیده شود.

به گفته وی مشکلات شناسایی شده است و حتی راه حل‌ها در دنیا شناسایی شده است و ما به دنبال توسعه اقتصاد دانش بنیان بخشی هستیم.

سهیلی پور گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بر اساس دانش است. در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی متخصص در کشور نداریم.

او گفت: در حال حاضر تضاد قانونی در زمینه تولید دانش بنیان است که باید بر طرف شود. بروکراسی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات طولانی است و حدود پنج برابر وسایل شرکت به دنبال وام در اختیار بانک‌ها است.

او افزود: در حال حاضر باید مشتری یا همان دولت از فناور‌ها و تولیدات، پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند و چابکی و زیر ساخت‌ها برای تولید داخل حفظ شود.

او اشاره کرد: با انجام پیش خرید به شرکت‌های دانش بنیان کمک بسیاری خواهد شد. راه اندازی کارگروه برای فناوری‌های علمی ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
با این حجم مهاجرت متخصصین و نخبگان تا دو دهه دیگر کشور با کمبود شدید نیروی متخصص در همه رشته ها مواجه خواهد شد.