امضای تفاهمنامه گردشگری سلامت دانشگاه پزشکی مشهد و یک موسسه عراقی

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تفاهمنامه همکاری میان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسسه شهدای جمهوری عراق منعقد شد.

  داوود خوش شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این قرارداد همکاری میان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس بنیاد شهید عراق به امضا رسیده و در آن مقرر شده که خدمات باکیفیت طبق تعرفه مصوب گردشگری سلامت ارائه شود ضمن این که با امضای این تفاهمنامه هزینه تمام شده گردشگران سلامت به علت نبود واسطه‌ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

او افزود: براساس این تفاهم نامه موسسه شهدای جمهوری عراق بیماران خود را برای درمان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام می‌کند و دانشگاه خدمات مورد نیاز بیماران را براساس ضوابط وزارت بهداشت و تعرفه‌های مصوب به بیماران ارائه می‌دهد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این دانشگاه در راستای توسعه صنعت گردشگری سلامت با ۲ هدف جذب این گردشگران و همچنین افزایش درآمد بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت (آی. پی. دی)، انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای راهنمایی مستقیم بیمار به مراکز درمانی را انجام داده است.

خوش شکن بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون تفاهمنامه‌های زیادی با کشور‌های عراق، تاجیکستان، ازبکستان و دیگر کشور‌ها در حوزه گردشگری سلامت منعقد شده است و در آخرین اقدام صورت گرفته با موسسه شهدای جمهوری عراق که ۳۵۰ هزار شهید مدافع حرم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده شهید را زیر پوشش دارد تفاهمنامه همکاری امضا شده است.

او تصریح کرد: امسال تعداد بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت (آی. پی. دی) دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۹ بیمارستان و این عدد با موارد جراحی محدود و کلینیک‌ها به ۳۲ مورد رسیده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: در برنامه کاری ما چهار بیمارستان و هفت درمانگاه و کلینیک در نوبت دریافت مجوز آی. پی. دی هستند تا بتوانند در امر پذیرش و درمان گردشگران سلامت فعال باشند و باید اشاره کرد که این مجوز‌ها مستقیم و پس از کسب امتیازات لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار