درگیری پلیس فرانسه با تظاهرات علیه افزایش سن بازنشستگی + فیلم

پلیس در فرانسه معترضانی را که علیه افزایش سن بازنشستگی تظاهرات می‌کردند با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور متفرق کرد.

اعتراضات علیه اصلاحات بازنشستگی امروز (سه‌شنبه) در سراسر این کشور اروپایی برگزار شد. در شهر‌های بزرگ فرانسه، حمل‌ونقل عمومی مختل شده و زنجیره تأمین سوخت نیز با مشکل جدی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری آرتی، در حالی که «ژارر دارمانن» وزیر کشور فرانسه پیش از این تأیید کرده بود که برای تظاهرات امروز (سه‌شنبه) در مجموع ۱۱ هزار پلیس آماده‌باش هستند و در مقابل کسانی که قصد اغتشاش دارند با قاطعیت برخورد خواهند کرد، نیرو‌های امنیتی در «نانت» برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

در «رن» هم نیروهای پلیس در مقابل معترضان به بالا رفتن سن بازنشستگی، از گاز اشک‌آور و هم از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.

فرانسه می‌خواهد سن بازنشستگی را تا سال ۲۰۳۰ به ۶۴ سال افزایش دهد.

رویترز پیش‌تر نوشته است «کلمنت بوون» وزیر حمل‌ونقل فرانسه روز یکشنبه گذشته علت اعتصابات اتحادیه‌های کارگری را اعتراض به حقوق‌های بازنشستگی عنوان کرده و گفته بود: «روز سه‌شنبه (امروز) روز بسیار سختی برای حمل‌ونقل عمومی خواهد بود. ما انتظار داریم اختلالات بزرگی ایجاد شود.»

وزیر حمل‌ونقل فرانسه گفت: «دولت برای گفت‌وگو با اتحادیه‌های کارگری آماده است، اما تغییر پیشنهادی رئیس‌جمهور مکرون را که اضافه کردن ۲ سال به سن بازنشستگی است را حفظ می‌کند. محتوای اصلاحات تغییر نخواهد کرد. دولت می‌خواهد از ماه سپتامبر امسال تا سال ۲۰۳۰ به تدریج سن بازنشستگی را ۳ ماه در سال افزایش دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
آفرین به این تظاهرات و اعتراض ها ما از شما که در خیابانهای فرانسه دست به اعتراض زده اید حمایت و پشتیبانی میکنیم ( همانطوری که مکرون از اغتشاشات در ایران حمایت کرد) دولت فرانسه مجبور به تسلیم در برابر خواست مردمش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
آفرین مردم فرانسه اصلا و ابدا کوتاه نیایید و همچنان در خیابانها حضور داشته باشید ماهم پشتتونیم چون حق با شماست .مکرون لعنتی به درد نخور ، نوچه آمریکا ببین کشور رو به چه روزی انداختی کثافت ...
آخرین اخبار