فرانسه: با کسانی که به دنبال اغتشاش باشند قاطع برخورد می‌کنیم

وزیر کشور فرانسه تایید کرد برای تظاهرات امروز مجموع ۱۱۰۰۰ پلیس آماده باش هستند و در مقابل کسانی که قصد اغتشاش دارند با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

برای تظاهرات امروز (سه شنبه) در فرانسه در اعتراض به لایحه اصلاح قانون بازنشستگی، ۱۱ هزار نیروی پلیس به حالت آماده باش در می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، قرار است امروز سه شنبه تظاهرات دیگری در اعتراض به اصلاح ساختاری در نظام بازنشستگی فرانسه انجام بگیرد.

ژارر دارمانن، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که در مجموع ۱۱۰۰۰ افسر پلیس روز سه شنبه در فرانسه بسیج خواهند شد. وزیر کشور فرانسه تاکید کرد در برابر کسانی که به پلیس و ژاندارم‌ها یا سایر تظاهرکنندگان حمله می‌کنند، قاطعیت خواهد داشت. تنها در پاریس ۴۰۰۰ افسر پلیس آماده باش هستند.

سه شنبه ۳۱ ژانویه دومین روز اعتصاب گسترده علیه اصلاحات نظام بازنشستگی که توسط دولت فرانسه تهیه شده است، خواهد بود. اعتصابات در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی و انرژی برنامه ریزی شده است. شرکت هواپیمایی ایرفرانس ضمن اطمینان از پرواز‌های طولانی مدت خود، ۱۰ درصد از پرواز‌های کوتاه و متوسط خود را لغو کرده است.

در روز اعتصاب قبلی در روز پنجشنبه ۱۹ ژانویه، طبق گفته اتحادیه ها، دو میلیون تظاهرکننده در سراسر فرانسه شرکت کرده بودند. با این حال پلیس اعلام کرد در تظاهرات قبلی حدود یک میلیون نفر در مجموع شرکت کرده بودند. روزنامه لوپاریزین Le Parisien گزارش داد تعداد تظاهرکنندگان حتی بیشتر از روز ۱۹ ژانویه بوده است.

کمیسیون امور اجتماعی مجلس ملی فرانسه امروز دوشنبه شروع به بررسی آخرین نسخه از لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی ارائه شده توسط دولت الیزابت بورن، نخست وزیر، کرد. این لایحه یکی از طرح‌های مهم دوره پنج ساله دوم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است. تحت فشار کسری سیستم بازنشستگی در کشور، این اصلاحات به طور خاص قصد دارد سن قانونی بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال برساند.

دولت همچنین در توجیه این طرح خود استدلال کرده است که طول عمر بیشتر و پیری جمعیت فرانسه شکاف بین سهم پرداختی کارگران فعال و مستمری بازنشستگان را افزایش می‌دهد. اما مخالفان اصلاحات بازنشستگی این طرح را یک پسرفت بزرگ برای حقوق کارگران می‌دانند و از آن انتقاد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
الهی به بلایی بدتر از اغتشاشات وفتنه هایی که در کشور ما به پا کردند مبتلا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
قرار بود تمرکز شما روی تحریما تو ایران باشه چی شد سرگیجه گرفتیه. آزادی بیان چه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
اخ جون بگو مصی موفرفری کمکت بده مکرون مکار .خوردی حالا .بزار بچه ها بیان تو خیابان ازادی رو فریاد بزنن مهد ازادی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
آزادی بیان چی شد
آخرین اخبار