تحریم‌های جدید آمریکا و متحدانش علیه میانمار

همزمان با دومین سالگرد کودتا در میانمار، آمریکا و متحدانش تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کنند.

آمریکا و متحدانش در نظر دارند امروز (سه‌شنبه) همزمان با دومین سالگرد وقوع کودتا در میانمار، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کنند. این تحریم‌ها قرار است مقامات انرژی و نظامیان کودتاگر در این کشور را در برگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدرو بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های جدید شامل کمیسیون اتحادیه انتخابات، شرکت‌های فعال در حوزه معدن، مقامات بخش انرژی و مقامات فعلی و پیشین نظامی میانمار می‌شود.»

این برای نخستین‌بار است که تحریم‌های آمریکا حوزه نفت و گاز میانمار را هدف قرار می‌دهد. انتظار می‌رود امروز کانادا، استرالیا و انگلیس نیز تحریم‌های مشابه‌ای را علیه میانمار اعلام کنند.

نظامیان میانماری در سال ۲۰۲۱ اقدام به کودتا و در دست گرفتن قدرت در این کشور کردند. از آن زمان تاکنون کشور‌های منطقه، آمریکا و متحدانش دولت نظامی در این کشور را به رسمیت نشناخته‌اند.

تحریم‌های غرب علیه میانمار در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن پیش‌تر در برابر کشتار مسلمانان به دست نظامیان و هندو‌های افراطی سکوت پیشه کرده بود. «جان مرشایمر» استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است دولت آمریکا برای اعمال سیاست مهار علیه چین به میانمار نیازمند است و از همین روی می‌کوشد سیاست تعامل را با این کشور در پیش گیرد.

با این حال، کودتای نظامی در میانمار مطابق انتظار واشنگتن پیش نرفته است و مقامات کاخ سفید امیدوارند با اعمال تحریم‌ها و سیاست چماق و هویج بتوانند دولت جدید این کشور را مجاب به همکاری با سیاست‌های خود در شرق آسیا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار