رشته ای که داور خود بازیکنان هستند

سرپرست کمیته فریزبی خراسان رضوی گفت: در مسابقات فریزبی قضاوت با خود بازیکنان است.

شهرام میرابی سرپرست کمیته فریزبی خراسان رضوی گفت: فریزبی سبک های مختلفی دارد که نوع پرطرفدار آن آلتیمیت میباشد و در زمینی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۳۷ متر انجام میگیرد.

او افزود: این بازی بدون داور برگزار میشود و خود بازیکنان در صورت خطا کردن آن را اعلام میکنند و در صورتی که دو بازیکن با هم برخورد داشتند هیچ کدام خطا را نپذیرند بازی یک حرکت به عقب بر میگردد و دوباره از سر گرفته میشود.

سرپرست کمیته فریزبی خراسان رضوی ادامه داد: بازیکنان هر تیم ۷ نفر هستند و تعویض در آن نامحدود میباشد و در این رشته دروازه و دروازه بان نداریم و محدوده گل در انتهای دو طرف زمین در نظر گرفته میشود.

سرپرست کمیته فریزبی خراسان رضوی ادامه داد: دیسکی با وزن ۱۷۵ گرم بین بازیکنان به گردش در می آید.همچنین اگر در حین بازی دیسک حریف به زمین برخورد کند دیسک در اختیار تیم مقابل قرار داده خواهد شد.

او با اشاره به این که لیگ دیسک طلایی فریزبی در سطح کشور برگزار میشود بیان کرد: سال گذشته در بخش آقایان نماینده استان در بین ۱۸ تیم لیگ دیسک طلایی هشتم شد.

او با بیان این که رسانه ها نقش بسیار مهمی در شناساندن رشته فریزبی دارند اشاره کرد: امیدواریم بتوانیم در مشهد میزبان لیگ دیسک طلایی کشور شویم.

شهرام میراب تاکید کرد: فلسفه رشته فریزبی اخلاق مداری و پذیرفتن اشتباهات شخصی و گروهی میباشد و پیروزی به هر نحوی برای یک تیم ارزشمند نیست.

سرپرست کمیته فریزبی تصریح کرد: در حال حاضر در دو بخش آقایان و بانوان بیش از ۱۴۰ نفر ورزشکار در سطح استان فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.