رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از دعوت به همکاری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه برای دریافت پروانه داوری و میانجی گری از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی خبر داد.

عباس صفدری  گفت: مرکز توسعه حل اختلاف با استناد به مقررات بند الف ماده 116 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ناظر به مفاد فصل دوم سند تحول قضایی و دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری مصوب 1400/11/12رئیس قوه قضاییه و شیوه نامه موضوع ماده 9 آن دستورالعمل و آیین نامه میانجی گری در امور کیفری مصوب سال 1395 هیات وزیران، از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی گری (از طریق آزمون و بدون آزمون ) دعوت به همکاری می نماید.

وی درادامه افزود: فرآیند ثبت نام این همکاری از روز دوشنبه 10 بهمن ماه آغاز شده و تا 18 بهمن سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به روش‌های جذب گفت: جذب همکاری به دو صورت آزمونی و غیرآزمونی انجام می شود و مجموع ظرفیتهای در نظر گرفته شده برای 3 حوزه در شهرهای استان سیستان و بلوچستان 535 نفر می باشد.

صفدری در ادامه افزود: در روش آزمونی 3 نوع آزمون برای جذب برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند در یکی از سه حوزه داوری عمومی، داوری تخصصی خانواده و میانجی گری در آزمون ثبت نام نمایند.

وی تاکید کرد: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح 2 حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط از جمله حقوق( کلیه گرایش ها)، الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق ( اسلامی، امامی، حنبلی، حنفی، زیدی، شافعی، مالکی، مذاهب اسلامی) می توانند برای ثبت نام در آزمونهای داوری عمومی اقدام و دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر رشته های روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) و دارندگان مدرک حداقل سطح 2 حوزه صرفاً مجاز به شرکت در آزمونهای میانجی گری و داوری تخصصی خانواده می باشند.

صفدری شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل 50 درصد نمره آزمون عنوان کرد و گفت: حداکثر 2 برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به نحوه جذب غیر آزمونی تاکید کرد: برخی از داوطلبان، بدون آزمون و براساس شرائط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام به تفصیل شرح داده شده است می توانند نسبت به ثبت نام غیر آزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایند.

وی ادامه داد: در روش جذب بدون آزمون، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه ای و همچنین توانمندی های دانشی و مهارتی مورد بررسی قرار می گیرند.

صفدری با اشاره به زمان برگزاری آزمون گفت: براساس زمانبندی صورت گرفته، آزمون در روز جمعه مورخ 5 اسفند ماه ١٤٠١ برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت نام در بخش‌های آزمونی و غیرآزمونی اقدام نمایند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار