قانونی شدن حمل و مصرف مواد مخدر در بریتیش کلمبیای کانادا

استان بریتیش کلمبیای کانادا در نظر دارد حمل و مصرف مواد مخدر را غیرمجرمانه اعلام کند.

یکی از استان‌های کانادا به دنبال آزادسازی حمل و مصرف مواد مخدر به صورت شخصی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا از روز گذشته اقدام به آغاز برنامه آزادسازی حمل و مصرف مواد مخدر کرده است. در این طرح که قرار است به صورت آزمایشی به مدت ۳ سال اجرایی شود، افراد دیگر به دلیل حمل میزان کم مواد مخدری همچون هروئین، اکستازی، کراک، کوکائین و قرص‌های روان گردان تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت.

مقامات محلی می‌گویند این اقدام در راستای کنترل مصرف مواد مخدر و کاهش تلفات ناشی از زیاده روی (اُوِردوز) در مصرف مواد است. از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر در کانادا به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند که یک سوم این آمار مربوط به استان بریتیش کلمبیا بوده است.

شرایط جان باختگان مربوط به مواد مخدر در استان بریتیش کلمبیا به حدی اسفناک بوده است که مقامات محلی مجبور شدند در سال جاری درباره زیاده روی در مصرف مواد مخدر شرایط اضطراری سلامت اعلام کنند. مقامات می‌گویند همه گیری کرونا شدت مرگ و میر‌ها در این زمینه را تشدید کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد همه گیری کرونا باعث اختلال در روند عرضه غیرقانونی مواد مخدر در استان بریتیش کلمبیا شده است. در این شرایط افراد به دلیل مصرف مواد صنعتی و یا ناخالص بیشتر دچار مسمومیت ناشی از مصرف مواد شده اند.

اطلاعات ارائه شده در روز گذشته نشان داد تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ هزار و ۲۷۲ نفر در استان بریتیش کلمبیا به دلیل زیاده روی در مصرف مواد جان باخته اند. آمار در سال ۲۰۲۱، ۳۴ مورد بیش از این میزان بود.

دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در ماه مِه اعلام کرد به استان بریتیش کلمبیا در زمینه غیرمجرمانه اعلام کردن حمل و مصرف مواد مخدر به صورت شخصی اجازه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار