بازرسی خانه بایدن از سوی وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا اقدام به بازرسی خانه رئیس جمهور این کشور برای یافتن اسناد طبقه‌بندی شده کرد.

جنجال درباره وجود اسناد محرمانه در خانه شخصی رئیس جمهور آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا از انجام جستجوی برنامه‌ریزی شده در خانه ساحلی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در ایالت دلاویر خبر داد. جستجو در خانه شخصی بایدن به منظور یافتن اسناد محرمانه احتمالی است که او بدون اجازه به سکونتگاه خود منتقل کرده است.

باب بور، وکیل شخصی بایدن در این باره گفت: ما موافقت کرده ایم که در این زمینه با بازرس‌ها همکاری کنیم. با این حال، جزئیات بیشتر در این باره پس از تکمیل بازرسی‌ها منتشر خواهد شد.

پیش‌تر پلیس اف بی آی آمریکا اقامتگاه بایدن در دلاویر را جستجو و از کشف اسناد محرمانه در گاراژ او خبر داده بود.  طی بازرسی‌های قبلی وزارت دادگستری در خانه شخصی رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاور ۶ سند محرمانه جدید کشف شد. اسناد کشف شده جدید بخشی مربوط به دوره سناتوری بایدن و بخشی دیگر مربوط به زمانی است که وی معاون اوباما بود.  

قبل از بایدن نیز، مقامات امنیتی به اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در فلوریدا یورش برده و برخی اسناد محرمانه را در آنجا کشف کردند.

با این حال، ترامپ مدعی است پیش از ترک کاخ سفید این اسناد را از طبقه بندی خارج کرده است. بایدن نیز که قرار است نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا باشد اعلام کرده با مقامات قضایی درباره اسناد کشف شده در خانه شخصی خود همکاری لازم را انجام خواهد داد.

ترامپ پس از کشف اسناد طبقه بندی شده در خانه بایدن، وی را متهم به ارسال اطلاعات محرمانه آمریکا به چین کرد. سخنانی که با استقبال طرفداران و رسانه‌های راستگرای طرفدار ترامپ همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار