تهیه کننده فیلم «شماره ۱۰»:

سینمای ایران به قهرمان نیاز دارد

اصغری گفت: سینمای ایران به قهرمان نیاز دارد و تلاش کردم که به سمت یک فیلم قهرمان محور پیش برویم.

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم شماره ۱۰ در نشست خبری این فیلم گفت: به نظرم سینمای ایران به قهرمان نیاز دارد و در چند سال گذشته با مراوده‌ای که با مخاطب داشتم این را حس کردم و تلاش کردم که به سمت یک فیلم قهرمان محور پیش برویم.

وی افزود: قصه شماره ۱۰ بر اساس تحقیقات بسیار گسترده‌ای که انجام شده شکل گرفته و بعد از چند نوبت بازرسی تبدیل شد به فیلم که شما دیدید.

ما سعی کردیم در انتهای فیلم قهرمان را به یک پهلوان تبدیل کنیم، امیدوارم این در ذهن مخاطب شکل بگیرد و به جذب نسل جوان و اسطوره سازی کمک کند.

حمید زرگر نژاد کارگردان فیلم شماره ۱۰ درباره ساخت فیلم توضیح داد: این فیلم از سال ۹۶ تحقیق شده است زندگی این قهرمان که سعی کردیم اسم آن نباشد، زیرا تلفیقی از زندگی همه اسرای ماست، هیچ یکی از اسرای ما نتوانسته اند فرار کنند، دو نفر فرار می‌کنند که نام آن‌ها زاگرس میانی و محمد عبادی است، که از سرنوشت یکی از آن‌ها خبری نیست.

وی ادامه داد: انگیزه زیادی بود برای اینکه این فیلم ساخت شود، تصور ما همیشه دوربینی بوده است که جبهه‌های جنگ ایران و عراق را نشان می‌دهد. خواهش می‌کنم که کتاب‌های آن دوران را هم بخوانید.

زرگر نژاد با اشاره به اینکه این فیلم بر اساس تحقیقات زیادی به نتیجه رسیده است، گفت: تا حدودی توانستم اتفاقات فیلم از جمله شکنجه‌ها را به واقعیت نزدیک کنم.

اصغری تهیه کننده فیلم شماره ۱۰ گفت: دلیل نمی‌شود، چون مخاطبان به سمت بعضی از فیلم‌ها نمی‌رود این موضوع‌ها ساخته نشود، به نظرم به شرطی که شرایطی برای حضور مخاطبان در سینما وجود داشته باشد، مطمئنم که مخاطب ناراضی از سینما بیرون نمی‌آید.

اصغری تصریح کرد: این فیلم با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده است، این فیلم در مقایسه با سایر فیلم‌های دفاع مقدسی که امسال خواهید دید بسیار کمتر است.

کاوری بازیگر فیلم شماره ۱۰ بیان کرد: روزی که وارد فضای ساخت این فیلم شدیم، شرایط سختی در انتخاب بازیگر داشتیم. به دو دلیل در این نقش بازی کردم و سعی کردم به گونه‌ای بازی کنم که برای مخاطب تکراری نباشد.

محمدرضا شجاعی طراح صحنه فیلم شماره ۱۰ گفت: شرایطمان برای انتخاب لوکیشن سخت بود، پیدا کردن و آماده کردن این اردوگاه دشوار بود و نتیجه گرفتیم که از اردوگاه موقعیت را به سمت یک‌کارخانه متروکه ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.