تبیین کارنامه ۴۴ ساله نظام جمهوری اسلامی توسط دانشگاهیان

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: کارنامه ۴۴ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی، سند افتخاری است که باید دانشگاهیان برای تبیین آن همت کنند.

علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در اجلاس روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور که هم‌زمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزار شد با بیان موفقیت‌ها و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال، گفت: در سال ۱۳۵۵، روزانه ۶ میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد. جمعیت ایران حدود ۳۲ میلیون نفر بود و هفتاد درصد جمعیت روستانشین بودند و این در حالی بود که خبری از تحریم هم نبود. نتیجه چه بود؟ برای درمان هم باید به کشور‌های دیگر مراجعه می‌کردیم! در حالی که امروز از جای‌جای دنیا برای درمان به ایران می‌آیند. روزی برای تهیه سیم‌خاردار نیازمند کشور‌های خارجی بودیم، امروز علی رغم تحریم‌های ظالمانه و عدم فروش نفت، به همت اساتید دانشگاه‌ها و دانشمندان کشورمان تولید کننده موشک بالستیک نقطه‌زن در دنیا هستیم.

خطیبی با بیان شرایط سیاسی دوران قبل از انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: روزگاری رئیس جمهور سه کشور خارجی تصمیم گرفتند اجلاسی را در تهران برگزار کنند بدون اینکه حاکمان ایران را به هیچ حساب کنند و دخالت دهند، ولی امروزه ما طرف مذاکره با کشور‌ها هستیم. حالا دیگر خودمان قدرتمندیم و حول مسائل با دیگران گفتگو می‌کنیم. این‌ها دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هزینه‌ای که ما ایرانیان امروز می‌دهیم، هزینه استقلال و آقایی مان است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در حال دفاع از بودجه ارائه شده به مجلس هستیم و بیش از آن چیزی که برای دیگر دانشگاه‌های معتبر، بودجه تخصیص داده شده، برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه مهارت محور اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: نیرو‌های متخصص و ماهری که در این دانشگاه وجود دارد، در کنار منابع و سرمایه‌های خدادادی، قطعا باعث رشد و با‌لندگی کشور خواهد شد. دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند با توجه ویژه به رسالت کارآفرینی در رشد اقتصادی کشور سهیم باشد.

خطیبی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را نسبت به دیگر دانشگاه‌ها، بی‌نظیر دانست و گفت: علی‌رغم رشد ۵۰ درصدی رشد صادرات و با وجود سرمایه‌های انسانی جوان، بیکاری، شایسته جوانان این مملکت نیست.

معاون اداری، مالی با تاکید بر رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که رفتن به سوی کارآفرینی است، تاکید کرد: کارآفرینی سهم مهمی در رشد اقتصادی ایفا می‌کند و این رشد بدون اشتغال امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه عزم دولت سیزدهم برای گسترش روحیه مهارت‌آموزی جزم است، اظهار امیدواری کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دانشگاه سطح دو به دانشگاه کارآفرین ارتقا یابد.

این استاد دانشگاه الزهرا در ادامه سخنانش تاکید وزیر علوم بر بحث مهارت آموزی را یادآور شد و گفت: در این زمینه بخشی که بر عهده وزارت علوم است به نحو احسن انجام خواهد شد و امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در بحث اشتغال، بالاترین شاخص را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار