پلیس نروژ اجازه برگزاری تظاهرات ضداسلامی و قرآن سوزی در اسلو را نداد.

با افزایش فشار‌ها علیه دولت نروژ، در نهایت این کشور تظاهرات مربوط به افراط گرایان را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس نروژ امروز (پنجشنبه) اعلام کرد اجازه برگزاری تظاهرات ضداسلامی در مقابل سفارت ترکیه در اسلو، پایتخت این کشور در روز جمعه را به دلیل نگرانی از مسائل امنیتی نخواهد داد.

یک گروه افراط گرای نروژی وعده داده بود طی این تظاهرات یک نسخه از قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان را آتش خواهد زد. این اقدام نروژ تنها چند ساعت پس از احضار سفیر این کشور در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به برگزاری این تظاهرات انجام می‌شود.

در بیانیه پلیس نروژ آمده است: آتش زدن قرآن همچنان یک راهکار قانونی در نروژ برای ابراز عقاید سیاسی به صورت قانونی است. با این حال، این تظاهرات به دلیل مسائل امنیتی لغو شد.

وزارت خارجه ترکیه با احضار سفیر نروژ اعلام کرد آنکارا به شدت برنامه‌های ضداسلامی که شامل اقدامات تحریک آمیز همانند قرآن سوزی می‌شود را محکوم می‌کند.

پیش تر روزنامه نروژی «وردنز گنگ» گزارش داد یک گروه از افراط گرایان ضداسلامی در نظر دارند در تجمع جمعه در مقابل سفارت ترکیه در اسلو، پایتخت نروژ نسخه‌ای از قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان جهان را به آتش بکشند. این اقدام در راستای هماهنگی با تجمعات مشابه در سوئد و دانمارک انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار