آغاز فاز سوم طرح ملی یاس در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از آغاز طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» در کردستان خبر داد.

دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در نشست تخصصی طرح مشترک یاس ، گفت: مرحله سوم طرح ملی یاس با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارائه آموزش‌های امدادی به جامعه هدف در استان کردستان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به طرح ملی یاس که با تعامل جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر آغاز شده است، افزود: در طرح اولیه که شامل بانوان ۳۰ تا ۴۰ ساله بود، تاکنون ۳۰۰ نفر از بانوان، تحت پوشش طرح ملی یاس و آموزش‌های امدادی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته اند و با توجه به پتانسیلی که در این دو ارگان وجود دارد با برنامه ریزی و تعاملی که با هم خواهیم داشت انشالله بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری را به جامعه هدف ارائه دهیم.

او با اشاره به خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر که در تمامی جامعه شهری و جامعه روستایی در حال گسترش است، اظهار داشت: آموزش خدمات امدادی و توانمند سازی افراد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال در این مرحله اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان نیز در این نشست با اشاره به توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش گفت: در این راستا سعی و تلاش براین است که باتوجه به نیاز خانواده‌های تحت پوشش که زیاد است، منابعی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد جوابگوی تمامی نیاز خانواده‌ها نیست و لازم بوده که با نهاد‌های خدمت رسان همچون هلال احمر هم افزایی کنیم که بتوان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی خانواده‌ها حرکت کنیم. 

رضا طوسی در ادامه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد که در راستای ایجاد اشتغال و درآمد ثابت و پایدار با اجرای این طرح، خدمت اثر گذاری داشته باشیم و خانواده‌ها توانمند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.