مایکروسافت Edge سطح دشواری شکستن رمزعبور را تشخیص می‌دهد

مایکروسافت اج به‌زودی سطح دشواری شکستن رمزعبور را تشخیص می‌دهد و به کاربر اعلام می‌کند.

مایکروسافت در حال کار روی پروژه‌ای با نام ققنوس برای بازنگری کامل مرورگر Edge است؛ اما قبل از اینکه پروژه نهایی شود، ممکن است چندین و چند ویژگی مفید و کاربردی دردسترس کاربران قرار بگیرد تا از تجربه‌ی وب‌گردی روان در این مرورگر در محیطی امن اطمینان حاصل شود.

انتخاب رمزعبور مسئله‌ای مهم برای جلوگیری از ورود هکر‌ها به حساب‌های کاربری است و مایکروسافت قصد دارد تا با مرورگر اج در فرایند انتخاب رمزعبور پیچیده به کمک کاربران بیاید.

 مایکروسافت درحال‌حاضر روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که سطح دشواری شکستن رمزعبور را هم‌زمان با تایپ رمزعبور در مرورگر اج به‌عنوان بهترین مرورگر ویندوز تشخیص می‌دهد و به کاربر نمایش می‌دهد.

وب‌سایت‌های زیادی هستند که نشانگر زنده‌ی دشواری رمزعبور را دارند تا به کاربران در انتخاب رمز قدرتمند کمک کنند و امکان شکسته‌شدن به‌دست هکر‌ها را کاهش دهند. باوجود این مایکروسافت قصد دارد امکانی فراهم کند که مرورگر اج در هر وب‌سایتی سطح دشواری رمزعبور را تشخیص دهد و به اطلاع کاربر برساند تا حین ثبت‌نام یا ایجاد حساب کاربری در هر وب‌سایتی از این ویژگی بهره‌مند شود.

نشانگر درونی رمزعبور مرورگر مایکروسافت اج دشواری رمزعبور را در سه سطح نمایش می‌دهد: ضعیف (Weak) و متوسط (Moderate) و سخت (Difficult). نام این سه سطح کاملاً گویا است. کاربر باید همیشه تلاش کند رمزعبوری انتخاب کند که طبق معیار نشانگر رمزعبور، در وضعیت Difficult قرار می‌گیرد؛ زیرا این بدان‌معنا خواهد بود که هکر‌ها و مهاجم‌ها برای شکستن رمزعبوری در این سطح باید زمان و انرژی زیادی صرف کنند.

منبع: زومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار