افتتاح تنها کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران

تنها کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید.

در پنجمین روز از دهه فجر با حضور فرماندار تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید. 

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان روز یکشنبه در این آئین گفت: برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در نظر گرفته شده و ساخت و ساز سوله‌ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

 او در زمینه توسعه کارخانه و ایجاد واحد بسته بندی و اجرای طرح تولید اسید آمینه از بقایای حیوانی قول مساعدت داد.

ارسطو سخایی، مدیرعامل این کارخانه هم گفت: این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می‌کند. 

او با بیان اینکه این کارخانه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است، تصریح کرد: در این کارخانه، ۹ محصول از جمله: کود‌های هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی تولید می‌شود و مزیتی که این کود‌ها نسبت به کودهای شیمیایی دارند این است که خاک را بازسازی و تقویت می‌کنند.

سخایی بیان کرد: این کود‌ها بر خلاف کود‌های شیمیایی دارای عناصر و مواد معدنی هستند و مواد اولیه تولید کود‌ها هم شامل اکسید زغالسنگ است که از معادن زغالسنگ کوهبنان تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.