بورل: سعی می‌کنم توافق هسته‌ای را زنده نگه دارم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای از تلاشش برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای ایران سخن گفت.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» برخی اظهارات مقامات غربی درباره اینکه توافق هسته‌ای مرده است را رد کرد.

او  گفت: توافق هسته‌ای ایران متوقف شده است، اما نمرده است و تمام تلاشم این است که آن را زنده نگه دارم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به عهد شکنی غربی‌ها و تلاش آن‌ها برای ایجاد ناآرامی در ایران، مدعی شد آنچه در ایران رخ می‌دهد شرایط را دشوار می‌سازد.

بورل در ادامه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: توافق هسته‌ای به خوبی کار می‌کرد، اما آمریکا از آن خارج شد و بعد از آن بود که توافق پایه عملا به پایان رسید.

وی در انتهای اظهاراتش با ناديده گرفتن سنگ اندازی غرب در روند احیای برجام، انگشت اتهام را به سمت ایران گرفت و گفت تهران وارد دوره‌ای شد که دستیابی به توافق را دشوارتر کرد.

پیش از این، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی به نقل از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام نوشت: «فعلا برجام در وضعیت توقف قرار دارد. نمرده است، اما به پیش هم نمی‌رود.»

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران در معادله برجام مدعی است و بار‌ها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است، گفت: ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام نیز پیشتر گفت: وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران را می‌توان «بن‌بست» توصیف کرد، اما هنوز فرصت‌هایی برای بازگرداندن توافق وجود دارد. این امر مستلزم تصمیم سیاسی همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین برای بازگشت به میز مذاکره برای تکمیل روند است. زمان زیادی نمی‌برد. ایران اراده سیاسی برای تکمیل روند دارد. همین را می‌توان در مورد ما و چین نیز گفت، اما شرکت‌کنندگان غربی در حال حاضر چنین اراده سیاسی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تنفس دهان به دهان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
به جهنم که توافقی در کار نیست.توافقی که شما غربی های دزد به دنبال کلاهبرداری از ملت ایران باشید همان بهتر که مرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
بورل ما خیری از تو جز شر ندیدیم چی را میخواهی زنده کنی اگر برای وقت گذرانی بیا ببینم چکار میکنی تا دولت مردان امریکا نخواهند اروپابها پشم هم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
چرند نگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
تو سعی کن امریکا سر اروپا شیره نمالد گاز را چند برابر قیمت به شما نفروشد . برجام و بقیه کارها پیش کش . آره بورل جان بیچاره .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
این غلط ها به تو نیامده
اروپا درعمل پاچه خوار آمریکا شده
واز پس مانده ی آن تغذیه می کند
چیزی از اروپا به عنوان یک کشور پادو
ودلال وتلکه بگیر ولاشخور باقی نمانده وبیهوده ژست
ابر قدرت بودن وداعیه ی سروری را دارد
واصلا در حد واندازه ی ما نیست
Germany
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
فقط هر چیزی به نفع اروپاست ؟
می خواهی نگه. داری ؟
آخرین اخبار