سیر نزولی موج هشتم کرونا در استان کرمانشاه

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از سیر نزولی موج هشتم کرونا در استان خبر داد و گفت : در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، تا دو هفته دیگر این موج به پایان می‌رسد.

ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه موج هشتم کرونا سیر نزولی به خود گرفته، گفت : در یکی دو هفته گذشته تعداد مبتلایان سرپایی کرونا به دوبرابر افزایش یافته بود و انتظار داشتیم هم اکنون تعداد بستری‌ها زیاد شود، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: با توجه به ایمنی خوب جامعه به دلیل واکسیناسیون و ایمنی ناشی از ابتلا به بیماری، خوشبختانه موارد حاد و بستری چندانی در این موج نداشتیم.

شکیبا گفت: خوشبختانه کرمانشاه فعلا به سلامت از این موج عبور کرده و تعداد فوتی‌های این موج در استان انگشت شمار بودند که حتی آن موارد انگشت شمار را هم نمی‌توانیم مستقیما و به طور قطع به کرونا نسبت دهیم، چرا که سایر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های زمینه‌ای و آنفلوآنزا هم در این زمینه دخیل بوده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به روند نزولی این موج گفت: به نظر می‌رسد تا دو هفته دیگر شاهد پایان گرفتن این موج باشیم.

شکیبا با بیان اینکه کرونا هنوز پایان نیافته، گفت: تا زمانی که کرونا در جهان جولان می‌دهد باید بدانیم که رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون کرونا باید تداوم یابد و هیچکس نباید به طور قطع از جانب این بیماری احساس بی خطربودن کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.