خراسان رضوی در رقابت های ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور نایب قهرمان شد.

 مسابقات مهارت های فردی و کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور با عنوان گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و تیم خراسان رضوی بعد از تیم تهران در جایگاه دوم قرار گرفت.

در بخش مهارت های فردی که هر رشته در سه وزن برگزار شد امیر ترشیزی از خراسان رضوی در رشته چرخ تیز وزن دوم به مقام سوم رسید. فریدون محمدزاده از خراسان رضوی در وزن سوم این رقابت ها در دو رشته چرخ تیز و چرخ چمنی به ترتیب مقام های دوم و سوم را از آن خود کرد. در وزن سوم رشته کباده سید جواد حسینی در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین در رشته میل بازی در وزن اول داوود افروز سوم در وزن دوم عرفان مقدس نایب قهرمان و در وزن سوم مرتضی گلرخ قهرمان شد. در رشته کشتی پهلوانی که در ۶ وزن برگزار شد در وزن ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم علیرضا وظیفه شناس از خراسان رضوی نایب قهرمان شد‌.

اما نکته قابل توجه در این رقابتها بازگشت بازوبند پهلوانی به خراسان رضوی بود. بعد از ۹ سال احمد میرزاپور در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم در یک فینال تمام خراسانی با شکست مصطفی طغانی صاحب بازوبند پهلوانی شد .همچنین احمد طغانی دیگر کشتی گیر خراسانی در این وزن به مقام سوم رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.