مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 45 روز مهلت به نیروگاه برق توس مشهد برای تکمیل و اجرای کامل سیستم فیلتراسیون داده شد.

مهدی اله‌پورمدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی بی‌توجهی به اخطارها و تذکرات مکرر، به نیروگاه برق توس مشهد برای تکمیل و اجرای کامل سیستم فیلتراسیون ۴۵ روز مهلت داده شد.

 او افزود: با پیگیری‌های مداوم و ضرورت تامین و حفظ سلامت مردم، موضوع آلایندگی نیروگاه و عدم انجام تعهدات مربوط به اجرای سیستم فیلتراسیون در کارگروه ماده ۱۴ هوای پاک استان مطرح و بر اساس مصوبه این کارگروه، نیروگاه یاد شده تا پایان امسال برای اجرای تعهدات خود مهلت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در صورت عدم اجرای تعهدات و تداوم بی توجهی‌ها، برخوردهای قانونی لازم در این رابطه انجام می‌ شود.

اله‌پور بیان کرد: همکاران ما به صورت مستمر بر روند سوخت نیروگاه تا پایان سال نظارت می کنند ضمن این که تعلل در تکمیل نصب و راه اندازی فیلتراسیون به هیچ وجه جایز نیست.

او تصریح کرد: در صورت عدم تحقق مصوبه کارگروه ماده ۱۴، نیروگاه توس به مراجع قضایی معرفی می شود و باید تبعات آن را پذیرا باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: در این رابطه بارها تذکر و اخطار برای نیروگاه توس صادر شده است اما شاهد بی توجهی در این زمینه شاهد بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.