افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز در زاهدان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در شهر زاهدان به بهره‌برداری رسید.

منصور سعیدی  اظهارداشت: مدرسه شهید حمیدرضا هاشمی با مشارکت دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

وی افزود: این مدرسه با اعتباری بیش‌از ۱۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع ساخته و جهت بهره‌بردای به اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تحویل داده شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان گفت: از کل اعتبار ساخت مدرسه شهید هاشمی، مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال آن از طریق سازمان‌های بین المللی و با پیگیری‌های اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تامین شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع برای تحصیل تمام دانش آموزان افعانستانی بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد ۲۹ هزار و ۸۰۲ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس سطح استان مشغول به تحصیل هستند که آمار افزایش سالیانه جذب دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان، رسالت کاری ما را دربرابر سخن مقام معظم انقلاب به مرحله اثبات می‌رساند.

سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار رو به رشد دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس سیستان و بلوچستان این اداره تلاش خود در راستای جذب سرمایه از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای ساخت و تجهیز مدارس استان را مضاعف کرده که در همین جهت در سالجاری تعداد ۲ مدرسه ۱۹ کلاسه در مهمانشهر نیاتک و سه مدرسه ۲۸ کلاسه در نصرت آباد با اعتباری بیش‌از ۲۸ میلیارد ریال از محل کمک‌های سازمان‌های بین الملل در سطح استان تجهیز شدند.

وی افزود: همچنین در سالجاری بهسازی سه مدرسه ۲۸ کلاسه در نصرت آباد و احداث ۶ کلاس درس و بهسازی زیرساخت‌های بهداشتی در هفت مدرسه زاهدان، زابل و نیمروز با اعتباری بیش‌از ۱۳۶ میلیارد ریال با مشارکت سازمان‌های بین الملل انجام شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان از کلنگ‌زنی یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در زاهدان با مشارکت سازمان‌های بین المللی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار